Psihiatria nutriţională

In Recomandările noastre, Spotlight on, Terapie

Bacteriile din intestin contribuie la digestia hranei, reglează sistemul imunitar şi joacă un rol esenţial în producerea unor substanţe precum neurotransmiţătorii (inclusiv serotonina), enzimele şi vitaminele (în special K şi complexul de B) şi numeroase molecule care comunică şi influenţează sistemele metabolic şi imun. Se pare că unii dintre aceşti compuşi joacă un rol în reglarea nivelului de stres şi chiar în tipul de temperament: atunci când microbi din intestinul unor şoareci îndrăzneţi şi expansivi au fost transferaţi în intestinul unor şoareci anxioşi şi timizi, aceştia au devenit mai aventuroşi. La fel, bacteriile bune şi rele din microbiom au un mod complex de a comunica cu creierul nostru şi de a ne schimba starea de spirit. Cercetările recente au scos la iveală legături între dieta ce are un efect negativ asupra microbiomului şi depresie, dând chiar avânt unui nou domeniu: psihiatria nutriţională.

„În boli precum obezitate, Alzheimer şi cancer s-au remarcat deviaţii severe ale microbiomului intestinal, cu influenţă majoră asupra simptomelor”, spune dr. John Ionescu, director ştiinţific al Clinicii Neukirchen din Germania, care se ocupă de studierea microbiomului încă din 1986, documentată prin publicaţii referitoare la microbiomul uman în bolile alergice şi autoimune.

Dar ce anume influenţează sănătatea microbiomului? Cercetătorii sunt de acord că totul începe foarte devreme, încă din primele clipe de viaţă, când bebeluşul intră în contact cu flora vaginală a mamei, în cazul naşterii naturale. Dacă microbiomul mamei este sănătos, antrenamentul decurge perfect, cu instalarea unei imunităţi robuste. De asemenea, primele şase luni de viaţă sunt esenţiale pentru un microbiom optim – o altă cauză pentru instalarea dezechilibrului este administrarea antibioticelor din primele luni de viaţă, sunt un dezastru pentru flora intestinală a copilului”, spune dr. John Ionescu.

Comunitatea microbială se stabilizează până la vârsta de trei ani, dar asta nu înseamnă că nu mai poate fi modificată apoi. Experţii sunt de acord că, în cazul adulţilor, cel mai important factor este alimentaţia. Studiile arată că hrana zilnică influenţează în timp extrem de scurt (24-48 de ore) structura microbiomului intestinal, modificând proporţia unora din cele 1.000 de specii diferite de bacterii din tractul intestinal. De exemplu, dacă ne hrănim cu mulţi carbohidraţi şi fructe dulci, asta va duce la dezvoltarea preponderentă a ciupercilor în intestin. Însă şi o cură de medicamente, un nivel crescut de stres, sedentarismul şi consumul de alcool pot aduce variaţii negative în populaţia de bacterii – unele se înmulţesc, altele se împuţinează.

Care este atunci dieta ideală?

Dieta bogată în fibre, prebiotice şi probiotice. Aşadar consumaţi alimente cât mai apropiate de starea lor naturală, preferabil organice. Recomandările specifice sunt fibrele solubile (banane, rădăcinoase, leguminoase, cartofi dulci, avocado, crucifere) – au rolul de a regla toxinele din intestin şi menţin un nivel optim al glicemiei; fibrele insolubile (măr, coajă de castravete, varză, salată) – necesare pentru hrănirea probioticelor; amidonul rezistent, prezent în cartofi, orez gătit rece, banane verzi; prebioticele care asigură hrana probioticelor (ridichi, morcovi, alimente bogate în inulină precum praz, usturoi, ceapă, cicoare, sparanghel); alimente fermentate, care conţin probiotice, de tipul murăturilor şi băuturilor fermentate (iaurt, kefir, kombucha). Fermentarea lor şi a celulozei din legume şi verdeţuri produce substanţe ce regenerează mucoasa intestinală şi reprezintă o barieră în instalarea bacteriilor patogene. Iar în murături (în saramură) şi în borş avem acid lactic, absolut esenţial. Recomandat este şi iaurtul sănătos, cu bacterii lactice viabile, care produc gustul acru, nu cel pasteurizat, dulce, care nu mai are nici o valoare.   (sursa:www.harpersbazaar.ro /era-microbiomului-creier-al-corpului/)

Asadar, este foarte important ceea ce mancam. Reteta pentru o SANATATE OPTIMA este o nutritie adecvata insotita de o dieta psiho-emotionala corespunzatoare. Poti apela la programul de Slabire prin hipnoterapie , care imbina armonios  atat partea de nutritie, cat si cea mental-emotionala, ajutatndu-te sa reduci excesul de greutate si sa elimini tiparele mentale negative si dependentele precum mancatul in exces, fumatul, alcoolul etc.

Hrana spirituala (gandurile si emotiile pe care le transmitem permanent corpului si ADN-ului nostru) alimenteaza straturile subtile ale corpului, asa cum hrana fizica pune bazele corpului fizic.

Daca vrei sa te bucuri de sanatate, ingrijeste-te de ambele: trup si suflet!

https://www.slabirehipnoza.ro/

http://www.perfectlotus.ro

 

 

 

 

 

You may also read!

De ziua Internațională a Muntelui, #MunteleContează și pentru Universitatea din București

Pentru iubitorii de munte, 11 decembrie este o zi deosebită. În 2003, Adunarea Generală a ONU a proclamat această dată drept

Read More...

Masha și Ursul se întorc în România

Se spune că de Crăciun poveștile devin realitate. Ei bine, da! Cel mai urmărit serial de desene animate rusesc,

Read More...

Despre cozonacul low carb de la Masa Casa, un produs special de Sarbatori

Un bistro unic in peisajul locurilor de mancat din Bucuresti si chiar din Romania, care se mandreste ca a

Read More...

Mobile Sliding Menu