Alimente care taie rapid foamea. Mânânci puțin. Te saturi repede

Un aspect esenţial într-o dietă este păstrarea senzaţiei de saţietate pentru mai mult timp, cand esti tentat de atatea alimente. În acest fel, numărul kilocaloriilor se reduce, subli­niază nutri­ţioniştii. Există câteva alimente care „taie” foamea, înlăturând astfel pericolul acumulării kilogramelor.
Un cub de ciocolată înlătură senzația de foame FOTO Shutterstock
Un cub de ciocolată înlătură senzația de foame

Ouăle se află primele pe lista alimentelor cu un conţinut scăzut de calorii şi care țin de foame. Conform nutriționistului Mihaela Bilic, un ou are maximum 80 de kilocalorii. Acest aliment este nutri­tiv, bogat în proteine şi are capacitatea de a oferi rapid senzaţia de saţietate. Nutriţioniştii recomandă la micul dejun un ou, aliment care va diminua pofta de mâncare pe parcursul zilei, scrie frunza-verde.ro.

Deși poate părea suprinzător, ciocolata neagră conţine diferiţi compuşi care încetinesc digestia, iar senzaţia de foame va fi întârziată. Aceasta are un conţinut ridicat de calorii, astfel că 28 de grame de ciocolată conţin până la 170 de kilocalorii. Astfel, se recomandă o singură tabletă atunci când organismul cere de mâncare. Totodată, ciocolata neagră este amăruie şi taie pofta pentru dulce, sărat sau gras.

Brânza de capră sau feta creează rapid senzaţia de saţietate şi ajută la arderea grăsimilor, spun nutriţioniştii. „Caşcavalul, parmezanul şi telemeaua au un conţinut caloric ridicat”, subliniază dr. Bilic. De vină este acidul linoleic, care ajută organismul să se simtă sătul pentru o perioadă lungă de timp.

Portocala, unul dintre cele mai sățioase fructe

Și laptele este con­si­derat un aliment important, atunci când ne dorim să ne menținem silueta. Specialiștii spun că proteinele din lapte, cum ar fi cazeina, te pot face să te simţi mai sătul decât băuturile dulci. În plus, şi acesta conţine acid linoleic conjugat.

Portocala este unul dintre cele mai săţioase fructe. Citricele ajută la accelerarea metabolismului, mai ales în timpul regimurilor alimentare. Nutriţioniştii spun că fructul are un conţinut bogat de vitamina C, element esenţial atunci când vrem să slăbim.

Cartofii conţin 85 de kilocalorii/100 grame. Amidonul pe care îl conține este un carbohidrat complex a cărui digerare eliberează lent glucide din organism, care nu vor duce la o creştere abruptă a glicemiei. Nutriţioniştii spun că un avantaj al acestui aliment este faptul că reprezintă o sursă de energie şi favorizează prelungirea senzaţiei de saţietate.

Cuvinte cheie