Alimente și Activități recomandate în timpul unei cure de detoxifiere

O dietă de detox începe cu hrana pe care o introduci în organismul tău în timpul unei cure de detoxifiere. Pe lângă faptul că trebuie să eviți complet alimentele procesate, iată ce alimente îți vor fi de un real folos pentru eliminarea toxinelor:

Apa (cu lămâie)

Nu este o surpriză faptul că apa reprezintă un factor important în eliminarea toxinelor din corp. De aceea este important să bei zilnic cel puțin 2 litri de apă filtrată. În plus, apa cu lămâie, datorită acidului din lămâie, va descompune moleculele de grăsime, ce va duce la pierderea în greutate și la funcționarea corectă a ficatului.

Un sfat util este să-ți începi ziua cu un pahar de apă caldă cu lămâie stoarsă.

Fructe și legume proaspete

Apelează cu încredere la fructele și legumele consumate în stare proaspătă. Acestea ajută la reglarea tranzitului intestinal și sunt mult mai bogate în nutrienți, vitamine și minerale. De asemenea, legumele mai pot fi consumate nu doar în stare naturală, ci și în urma preparării la abur.

Smoothie-uri din fructe și legume

Caise, piersici, fructe de pădure, citrice, pepene galben și verde, mango, struguri, papaya, kiwi (din gama fructelor) sau morcovi, kale, țelină, sfeclă, spanac, varză, pătrunjel (din categoria legumelor) – oricare din acestea, în combinațiile pe care le dorești, sunt o alegere perfectă pentru perioadele de detox, fiindcă au foarte mulți nutrienți.

Ceaiuri de plante

Asemenea apei, ceaiurile ajută la eliminarea toxinelor prin faptul că măresc viteza cu care alimentele ajung în tractul digestiv. Detoxifierea cu ceaiuri poate fi făcută în două etape: etapa de înviorare (ce trebuie practicată dimineața, prin ceaiuri bogate în anti-oxidanți, vitamine și alte substanțe nutritive, ce asigură energie pe parcursul zilei) și etapa de curățare (ce are loc seara, prin ceaiuri care să favorizeze eliminarea toxinelor acumulate pe parcursul zilei).

Iată câteva idei de ceaiuri care susțin procesul de detoxifiere: ceaiul verde, de ghimbir, de anghinare, de mușețel, de rooibos sau de fenicul.

Alimente bogate în vitamina C

Vitamina C este un antioxidant ce ajută organismul să producă glutation. Acesta ajută ficatul să proceseze toxinele și contribuie la repararea leziunilor hepatice. Citricele au efect alcalin asupra organismului, întărind sistemul imunitar, ajută și la o piele sănătoasă și combat radicalii liberi ce provoacă diverse boli.

Iată ce mai poți mânca, pe lângă citrice, pentru a obține vitamina C din surse naturale: coacăze, măceșe, cătină, kiwi, broccoli sau ardei iute.

Carne foarte slabă

Cu precizarea că nu trebuie consumată în cantități mari, este recomandat să gătești carnea fiartă, la abur sau la grătar, fără niciun fel de sos.

Ouă fierte

Ouăle fierte conferă sațietate pe termen lung corpului și au avantajul că au puține calorii.

Cereale integrale, oleaginoase și semințe

Într-o cură de detoxifiere sunt recomandate inclusiv fructele oleaginoase crude, germenii de fasole, dar și lucerna și lintea. Astfel, pentru o gustare rapidă poți apela la migdale, nuci, alune, semințe de floarea soarelui, semințe de in sau de susan. Le poți adăuga, de asemenea, în salata de fructe.

Îndulcitori naturali

Mierea de albine poate fi folosită ca îndulcitor, mai ales că mierea are proprietăți antibacteriene, antivirale și antifungice, ajutând la funcționarea normală a sistemului digestiv. Alte idei de îndulcitori naturali ce n-au efectele negative ale zahărului sunt: stevia, siropul de agave, zahărul de cocos, melasa, siropul de arțar sau eritritolul.

Uleiuri nerafinate

Este important să eviți uleiurile extrase chimic, fiindcă sunt de calitate inferioară, golite de substanțe nutritive. Așadar, apelează cu încredere la următoarele variante: uleiul de măsline extravirgin, uleiul de rapiță, uleiul de cocos sau uleiul din diverse semințe, presat la rece.

După cura de detox, încearcă să ai o alimentație cât mai sănătoasă. Află ce ar trebui să consumi din articolul Sfaturi esențiale pentru o alimentație sănătoasă

 

Activități recomandate în timpul dietelor de detoxifiere

O dietă de detoxifiere nu presupune doar un regim alimentar ceva mai strict, ci și câteva activități care pot susține efectele acestei diete. Astfel, procesul de curățare a întregului organism și a organelor vitale va fi complet.

Nu în ultimul rând, un detox ca la carte implică și eliminarea gândurilor negative și a tiparelor toxice, printr-o igienă a minții și practicarea recunoștinței!

Iată ce poți face pentru o detoxifiere mai rapidă:

Fă baie cu sărurile Epsom

Sulfatul de magneziu, cunoscut și sub numele de săruri Epsom, sunt folosite pentru reducerea stresului, calmarea durerilor și catifelarea pielii. În timpul băilor cu aceste săruri, pielea transpiră mai mult și se va accelera, astfel, procesul de detoxifiere.

Mergi la saună

O altă modalitate de a elimina toxinele prin transpirație este sauna. Obiceiul de a merge săptămânal la saună te va ajuta să elimini surplusul de kilograme și să scapi mai rapid de substanțele toxice din organism.

Fă sport

Această recomandare pe care o auzim tot mai des aduce extrem de multe beneficii sănătății. Nu doar că te va ajuta să pierzi în greutate, dar îți va crește și nivelul de energie și îți va îmbunătăți starea de spirit. În plus, activitatea fizică ajută metabolismul și intensifică respirația și arderile, ajutând alimentele să treacă mai repede prin intestine.

Efortul fizic curăță pielea prin transpirație, ajutând la eliminarea mai rapidă a toxinelor.

Oferă-ți timp pentru odihnă

Somnul (de calitate) este un factor uriaș pentru păstrarea sănătății organismului. Astfel, respectarea orelor de somn și a unei rutine poate avea efecte miraculoase, prin favorizarea funcționării optime atât a corpului, cât și a creierului.

Fă exerciții de respirație

Apelează cât mai des la exerciții de respirație profundă pentru o mai bună oxigenare a creierului, a sângelui și a organelor. Astfel, vei elimina mai mult dioxid de carbon, precum și alte toxine din organism. Cu timpul, aceste exerciții simple te vor ajuta în ameliorarea depresiei, anxietății sau a stresului.

Cuvinte cheie