Ghidul fructelor si legumelor de vara

Piersicile, pepenele rosu, rosiile, castravetii sau dovleceii sunt fructe si legume fara de care nu ne putem imagina vara. Racoroase, cu un gust extraordinar si un miros specific, de vara si vacanta, aceste fructe si legume contin si vitamine, minerale si antioxidanti puternici, care protejeaza organismul.

Fructe de vara

Ciresele, visinele, piersicile, zmeura sau pepenele rosu sunt fructe de vara extrem de sanatoase si satisfac pofta de dulce in sezonul cald.

Cirese si visine. Consumate proaspete, ciresele si visinele sunt adevarate bucurii ale zilelor calde de vara. Sunt ideale pentru inghetate sau placinte. Aceste fructe de culoare intensa sunt bogate in antioxidanti care protejeaza organismul si regleaza presiunea sangelui. Sunt si o sursa buna de fibre, potasiu si vitaminele A si C.

Piersici. Piersicile sunt prin definitie fructe de vara. Zemoase, parfumate si dulci, sunt un adevarat deliciu. Pe langa gustul bun, piersicile sunt surse importante de vitaminele A si C, dar si de potasiu. Sunt si o sursa importanta de antioxidanti, betacaroten si flavonoide, care previn imbatranirea prematura si reduc riscul de cancer si afectiuni cardiace.

Zmeura. Zmeura este o sursa importanta de fibre alimentare si pectina care reduc colesterolul. De asemenea, contine si vitamina C, extrem de importanta pentru organism. Culoare rosie este oferita de antocianine, antioxidanti foarte puternici care protejeaza organismul de numeroase afectiuni severe, precum cancer.

Pepene rosu. Pepenele este bogat in apa, dar si in licopen, un antioxidant foarte puternic care protejeaza de cancer. Pepenele este si o sursa importanta de vitaminele A C, B6, betacaroten si potasiu.

Legume de vara

Rosiile, castravetii, dovleceii sau porumbul sunt legumele vedeta ale verii, pline de savoare, ideale pentru o zi calduroasa. Pe langa gustul bun, aceste legume contin vitamine, minerale si alti nutrienti importanti.

Porumb. Porumbul este de fapt o cereala, insa in sezonul cald este consumat cu mare placere, fiert sau copt. Contine proteine, fibre, potasiu si vitamina C, care protejeaza organismul.

Castraveti. Castravetii sunt legume extrem de racoritoare, ideale pentru salatele de vara. Contine peste 95% apa, fiind astfel foarte hidratanti. Sunt ideali si pentru tratarea ochilor obositi. Feliile reci de castravete fac minuni in tratarea cearcanelor. Pe langa apa, castravetii mai contin si fibre, vitamine si minerale.

Rosii. Rosille sunt unele dintre cele mai populare legume. Cu un aspect placut si un gust racoritor, sunt ideale in salatele si preparatele de vara. Rosiile sunt o sursa importanta de vitaminele A si C. Contin si licopen, un antioxidant extrem de puernic, care protejeaza organismul de cancer si efectele nocive ale radicalilor liberi.

Dovlecei. Dovleceii sunt alte legume – emblema ale verii. Sunt moi, gustosi si ideali pentru gratar. Nu contin multe calorii, un dovlecel de 200 de grame avand doar 29 de calorii. Contine luteina, betacaroten si zeaxantina, antioxidanti care imbunatatesc vederea. Pe langa acesti antioxidanti puternici, dovleceii mai contin si potasiu, magneziu, mangan, acid folic, fibre si vitaminele A si C.