Protejează-ți ochii cu Astaxantină, Luteină și Zeaxantină

Extrem de mulți oameni probabil se întreabă cum afectează lumina albastră vederea? Ecranele vizuale – precum sunt smartphone-urile, tabletele, laptopurile, consolele de jocuri – sunt folosite în mod frecvent de oameni. Problema este că utilizarea lor duce la scăderea acuității vizuale, din cauza luminii albastre și altor factori.

Lucrul cu ele poate produce chiar o problemă numită miopie tranzitorie. Asta se dezvoltă ca urmare a modificării funcției oculomotorii, din cauza dezvoltării tensiunii mușchilor extraoculari. Ecranele vizuale afectează negativ vederea, reduc temporar acuitatea vizuală care este esențială pentru orice om.

Despre radiația albastră, cercetătorii au spus și faptul că distruge receptorii retinei. Oamenii forțează ochii să obțină o imagine clară când stau în fața ecranului calculatorului, pentru că lumina albastră se concentrează direct în fața retinei. Ei spun că lumina albastră reduce semnificativ producția de melatonină în organism, iar asta crește riscul de tulburări de somn.

Luteina și Zeaxantina – Antioxidanții esențiali pentru ochi sănătoși!

Luteina și zeaxantina sunt antioxidanți foarte importanți pentru acuitatea vizuală; sunt solubili în grăsimi și se găsesc în alimente precum:

  • Ouă de găină
  • Varză, spanac și alte legume cu frunze de culoare verde închis.

Potrivit cercetătorilor, luteina și zeaxantina sunt substanțe esențiale pentru pigmentul macular. Ele fac parte din maculă, care este centrul retinei, se găsesc în pigmentul macular.

Prezența lor are un rol important asupra retinei, o protejează de deteriorare prin absorbția luminii albastre. De asemenea, experții spun despre luteină că îmbunătățește contrastul cromatic și facilitează procesul de recuperare după fotostres.

Puterea vitală a astaxantinei asupra vederii

Astaxantina reprezintă un pigment carotenoid esențial pentru a avea ochi sănătoși. Are culoare roșie și face parte din familia xantofilelor. Are un efect antioxidant puternic. Se spune că depășește de 100-1000 de ori efectul antioxidant al vitaminei E. De asemenea, astaxantina are un efect antioxidant mai mare de 40 de ori decât al betacarotenului.

Surse naturale de astaxantină sunt: somonul, microalgele și fructele de mare precum creveții, crabii.

Studiile cercetătorilor au arătat că acest carotenoid:

  • Reduce descompunerea oxidului nitric
  • Ajută la expansiunea vaselor de sânge
  • Îmbunătățește circulația sângelui
  • Crește semnificativ fluxul sanguin capilar al retinei lângă discul optic
  • Ajută la relaxarea corpului ciliar
  • Reduce simptomele neplăcute la ochi la oamenii care se expun frecvent la lumina albastră.

Vederea clară și confortul ochilor – Luteina în lupta împotriva sindromului de ochi uscat și oboseala oculară

Sindromul de ochi uscat este o problemă a suprafeței oculare caracterizată prin pierderea homeostaziei filmului lacrimal. Acest sindrom produce simptome precum:

  • Instabilitatea filmului lacrimal
  • Inflamația și deteriorarea suprafeței oculare
  • Senzație corp străin în ochi, furnicături, presiune în ochi, senzație de arsură la ochi
  • Vedere încețoșată, roșeața ochilor, oboseală
  • Senzație de pleoape grele, lăcrimare excesivă, clipire excesivă.

Cauzele acestui sindrom sunt:

  • Utilizarea excesivă a calculatorului, expunerea prea mult timp la lumina albastră
  • Boli precum glaucom congenital, artrită reumatoidă
  • Evaporarea excesivă a lacrimilor
  • Boli sistemice, boli de piele la pleoape
  • Lipsa de vitamine, infecții virale
  • Administrarea unor medicamente (antihistaminice, anxiolitice, antihipertensive, antidepresive, antiinflamatoare, nesteroidiene) care au efecte secundare
  • Poluarea, fumul și altele.

În acest caz,, tratamentul constă în reducerea timpului de lucru la calculator, evitarea fluxurilor directe de aer în ochi, folosirea de lacrimi artificiale, de picături pentru ochi, lentile de contact terapeutice și altele.

Luteina are rol protector în păstrarea vederii.

Prin aportul de luteină se crește densitatea optică a pigmentului macular, se imbunătățește acuitatea vizuală, se reduc simptomele de ochi uscat. Proprietățile luteinei nu sunt ca cele ale carotenilor. Despre caroteni se spune că sunt transformați în vitamina A în organism; ei au și denumirea de provitamina A.

Luteina provine din alimente, apare în legume, spanac, varză, broccoli, flori de gălbenele. Ea este absorbită din tractul gastrointestinal, ajunge în sânge, în ficat, stomac și plămâni. Luteina se găsește în maculă – zona centrală a retinei – este numită pigment macular. Ea apare și în retină și este un filtru pentru lumina albastră, protejează vederea.

Cercetătorii au studiat rolul luteinei în prevenirea degenerescenței maculare asociate cu vârsta. Ei recomandă aportul de luteină, prin introducerea în dietă de alimente care o conțin (legume și fructe).

De asemenea, introducerea acizilor grași în dietă poate reduce inflamația pleoapelor și poate îmbunătăți vederea.

Medicii spun că sindromul vederii computerizate produce și oboseală oculară, însoțită de senzație de uscăciune sau iritare a ochilor, disconfort vizual, vedere încețoșată, durere de cap, sensibilitate la lumina puternică, durere la umeri, durere la nivelul gâtului și chiar vedere dublă.

Cuvinte cheie