TOMRA: viziune și implicare ȋn educaţia ecologică prin Sistemul de Garantie-Returnare

Emisiunea „Business Philosophy” de la Canal 33, programată miercuri, 13 martie, de la ora 18:00, a avut-o ca invitată pe Cristina Neagu, Expert Marketing & Comunicare, TOMRA Collection Romania.

Începând cu 30 noiembrie 2023, în România a intrat în vigoare Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) pentru ambalajele de băuturi, cu rolul de a preveni generarea de deșeuri.

Factorii de mediu sunt mai importanți în rândul tinerilor, iar educaţia are un rol important ȋn formarea unor noi obiceiuri de colectare corectă şi sustenabilă a ambalajelor.

Copiii ȋnvaţă prin joc şi experienţe interactive. Află cum să devină responsabili faţă de mediu şi cum să facă din sistemele automate de preluare a ambalajelor un aliat pentru o lume mai curată, sustenabilă.

Ȋn cadrul Festivalului „Primăvara copiilor”, de la Opera Comică pentru Copii, cei mici mai au disponibil acest weekend (15-17 martie), ca să aducă ambalaje de băuturi şi să vadă cum funcționează un automat de preluare a ambalajelor TOMRA M1.

Copiii sunt invitați să aducă ambalaje de băuturi, cu excepția celor din lapte, în ambalaje de sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 și 3 litri. La fiecare 6 ambalaje colectate, copiii vor primi un tichet pe care îl pot utiliza pentru a participa la diverse activități.

Ȋn cadrul emisiunii prezentate de Ileana Vlăduţ, invitata Cristina Neagu ne-a oferit răspunsuri şi informaţii relevante privind:

  • moduri ȋn care putem reduce generarea deșeurilor prin SGR

  • educaţia privind colectarea şi reciclarea ambalajelor de băuturi

  • interacţiunea copiiilor cu Sistemul automat de preluare a ambalajelor ȋn Săptămȃna Verde

  • obiceiurile noastre zilnice de reciclare, precum şi alte subiecte interesante.

Puterea obisnuinţei, mentalitatea sau sentimente precum ruşinea, ori mȃndria, ne ȋmpiedică uneori să depunem efortul necesar pentru a ieşi din zona de confort. Motivaţia, recompensele, moralitatea şi sentimentul de comuniune ne sunt ȋnsă aliaţi pentru a deprinde noi obiceiuri, care ne pot ajuta să minimizăm cantitatea de deșeuri pe care o producem.

Motivația consumatorilor pentru returnarea ambalajelor diferă de la o persoană la alta. Ȋn top se află recuperarea garanției (76% dintre respondenți), urmată de preocuparea pentru mediul înconjurător (59%) și menținerea curățeniei în locuință (44%).

Vizionează integral emisiunea aici: