5 iunie – Ziua Învăţătorului. „Nimeni nu a murit datorita expunerii timp indelungat la educatie.” Robert M. Hensel

5 iunie – Ziua Învăţătorului. „Nimeni nu a murit datorita expunerii timp indelungat la educatie.” Robert M. Hensel

Ziua Învăţătorului.  Spre deosebire de Ziua Mondială a Profesorilor, înființată în 1994 și care comemorează recomandarea UNESCO privind statutul cadrelor didactice, sărbătoarea Învățătorului are ca scop recunoașterea celor care formează copiii încă de de la cele mai fragede vârste.

Rolul învăţătorului în dezvoltarea copilului este foarte important. Prin munca sa transmite copilului cunoştinţe despre viaţă. Învăţătorul stimulează curiozitatea naturală şi interesul spontan al copiilor pentru descoperire, el este cel care îndrumă şi încurajează activitatea lor.

CITATE de Ziua Învăţătorului

„Un om educat se deosebeşte de un om needucat, asa cum un om viu se deosebeşte de un om mort.”  – Aristotel

„Nimeni nu a murit datorita expunerii timp indelungat la educatie.” Robert M. Hensel

„Un invatator trebuie sa raspandeasca in jur o atmosfera de respect si sa umble plin de sine, ca si cum ar fi uimit de a fi el insusi.”- Walter Bagehot

Invatatorii iti deschid usa, insa numai tu insuti poti trece dincolo de ea.” -Proverb chinezesc

„Învăţătura din tinereţe este ca o dantelă săpată în piatră.” – proverbe persane

De 1 iunie, elevii Scolii Generale Petre Ghelmez, din Bucuresti, au fost premiati de catre doamna invatatoare Elena Mazararu. Cea care le-a fost dascal in primii ani de scoala. Diplomele de merit au fost acordate elevilor pentru participarea la evenimentele de informare si constientizare „Magia apei informate” si „Ape curate asumate”. 

Învăţătorul este persoana care realizează o misiune de importanţă majoră de formare şi dezvoltare a copilului. Având rolul de îndrumător, dezvoltarea copiilor presupune nu numai însuşirea unor cunoştinţe, ci şi învăţarea acestuia să înveţe de-a lungul vieţii, să gândească liber, critic.

Învăţătorul se poate transpune şi în rolul de înlocuitor al părinţilor. Deci, învăţătorul trebuie privit nu numai ca persoană, ci şi ca instituţie. Deoarece copilul petrece mult timp la şcoală şi deoarece învăţătorii sunt fi guri respectate, ei devin modele pentru copii.