8 Alimente care furnizează mai multă Vitamina D decât soarele!

In Recomandările noastre On
- Updated

Deficitul de vitamina D afectează aproximativ un miliard de oameni din întreaga lume. Și formularea „afectează” nu este o exagerare.

Aceste element este vital pentru multe procese care se petrec în organismul nostru. De exemplu, cu o deficiență de vitamina D este imposibilă absorbția normală a calciului – ceea ce înseamnă că unghiile, părul, dinții, oasele devin fragile și vulnerabile. De asemenea, cu o insuficiență de vitamina D, metabolismul, imunitatea, sistemul nervos și mușchii au de suferit.

Există presupuneri că un nivel redus de vitamina D provoacă astfel de boli cum ar fi:

-Obezitate;
-Diabet;
-Hipertensiune;
-Cancer de diferite tipuri;
-Tulburări autoimune – de exemplu, scleroză multiplă;
-Depresie.

Doza zilnică necesară de vitamina D pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 1 – 70 de ani constituie 15 mcg (600 UI în unități internaționale). 

Există o convingere că oamenii nu necesită să administreze vitamina D suplimentar. Corpul nostru sintetizează cantitatea necesară sub influența razelor solare. Acest lucru este doar parțial adevărat.

Pentru a obține o doză zilnică de vitamină, este necesar să petrecem cel puțin 20 de minute pe zi și să expunem cel puțin 40% din corp dezgolit la lumina directă a soarelui. În orașe, oamenii obișnuiți nu au posibilitatea să profite de atâtea băi de soare, chiar dacă se află în regiunile calde.

De aceea, nu ne rămâne nimic altceva decât să căutăm alte surse de vitamina D, pe lângă lumina solară. Din fericire, nu e chiar atât de complicat. Este suficient să incluzi în dietă alimentele care îți vor reîncărca garantat rezervele de vitamina D.

1.Somonul

100 de grame de astfel de pește conțin aproximativ de la 360 până la 685 UI de vitamina D. Dar contează, unde anume a fost prins peștele.

Cercetările arată că peștele crescut în natură conține mai multe vitamine, decât cel de crescătorie. Astfel, o porție de somon sălbatic acoperă complet necesarul zilnic de vitamina D.

2.Hering, sardine, macrou și halibut

O porție de 100 grame de hering atlantic proaspăt conține în medie 1628 UI. Iar asta este chiar mai mult decât doza zilnică necesară.

Heringul murat, de asemenea, conține suficientă vitamină – în medie 680 UI la 100 de grame. Însă, acest produs are un dezavantaj: acesta are prea multă sare.

Alte tipuri de pește gras sunt de asemenea benefice:

-Sardinele – în jur de 270 UI la porție;

-Macroul – 360 UI la porție;

-Halibutul – 600 UI la porție. 

3.Grăsimea din ficatul de pește cod

O linguriță de grăsime de acest tip de pește conține aproximativ 450 UI de vitamina D. Cu toate acestea, trebuie să ținem cont că excesul de grăsime de pește poate aduce daune sănătății.

4.Tonul conservat

Avantajul său este accesibilitatea și prețul redus. 100 grame de ton conține până la 236 UI de vitamina D. În plus, tonul este o sursă de vitamina K și niacină.

Totuși, conservele de ton au și unele dezavantaje. De exemplu, acestea conțin sare. De asemenea, în ele poate fi un conținut mare de mercur. Prin urmare, nu trebuie să mănânci mai mult de 100 – 150 grame pe săptămână.

5.Creveții

Aceștia nu conțin prea multă vitamina D – aproximativ 150 UI la 100 de grame. Dar creveții au un avantaj incontestabil: spre deosebire de fileul de pește de mare, carnea lor conține o cantitate minimă de grăsime.

6.Stridiile

Într-o porție de 100 grame de stridii sălbatice sunt doar 68 de kcal, în schimb – 320 UI de vitamina D, o doză aproape triplă de vitamina B12, mult cupru și zinc necesare organismului.

7.Gălbenușul de ou

Este o opțiune pentru cei, care nu iubesc fructele de mare. Dar aici, ca și în cazul somonului, este important în ce condiții a trăit găina ouătoare.

Un gălbenuș obișnuit, de la o găină din crescătorie, conține doar 18 – 39 UI de vitamina D. În schimb, ouăle puilor crescuți în libertate sub lumina soarelui, conțin de 3-4 ori mai multă vitamină.

8.Ciupercile, crescute în câmp deschis

La fel ca și oamenii, ciupercile sunt capabile să sintetizeze vitamina D sub influența razelor solare. Și în cantități destul de mari: uneori până la 2300 UI la 100 grame.

Dar, asta se referă la ciupercile care au avut acces la lumina soarelui sau la radiație ultravioletă artificială. Ciupercile care sunt cultivate în condiții comerciale standarde – la întuneric, nu pot servi drept sursă de vitamina D. (sursa:eushtiu.com)

You may also read!

Invaţă de la apă sa curgi, fără să opui rezistenţă! “Magia apei informate”, ediția XXVII. AQUA Carpatica

Cea de-a douăzecişişaptea ediție a evenimentului “Magia apei informate” susținut de AQUA Carpatica  a avut loc miercuri, 21 august 2019,

Read More...

REȚETA ZILEI de 22 August pentru a FI OM

Află zilnic mesajul OMULUI și mesajul INIMII prin „REȚETA ILENUCĂI”. Vei afla reteta optima pentru fiecare zi. Mesajele vin sub forma a doua chei

Read More...

REȚETA ZILEI de 21 August pentru a FI OM

Află zilnic mesajul OMULUI și mesajul INIMII prin „REȚETA ILENUCĂI”. Vei afla reteta optima pentru fiecare zi. Mesajele vin sub forma a doua chei

Read More...

Mobile Sliding Menu