5 sfaturi despre cum sa-ti personalizezi facturile

Vrei sa-ti imbunatatesti afacerea? Te intrebi daca ar trebui sa utilizezi facturi personalizate sau nu? Daca iti doresti sa primesti platile la timp si sa mentii procesul de facturare sa mearga fara probleme, poate fi utila utilizarea de facturi personalizate. Acestea ofera o multime de avantaje.

Sa arati ca afacerea ta este profesionista si serioasa in ceea ce face este una dintre cheile succesului. Din fericire, unul dintre avantajele facturilor personalizate este ca iti arata compania ca fiind una serioasa si profesionista. Tot ceea ce se refera la branding-ul tau este important si poate afecta impresia clientului despre compania ta. Daca utilizezi un sablon de factura generic, atunci este posibil sa nu se reflecte bine asupra marcii tale. Pentru acel aspect profesional, alege facturi personalizate unde poti include numele companiei, adresa, numarul de telefon si sigla.

Cum sa iti personalizezi facturile?

1. Alege designul

Daca trebuie sa creezi un design, alege un sablon de facturi personalizate. Iti poti adauga logo-ul, poti edita textul aproape oriunde in formular. Cand esti multumit de designul facturii tale personalizate, aproba-l si verifica.

Poti alege imprimarea facturilor color deoarece sunt mai atractive, atrag atentia clientilor si sporesc recunoasterea marcii. Poti include imagini pentru date pentru a incuraja implicarea clientilor. Evita jargonul tehnic, dar poti alege in schimb sa folosesti un limbaj simplu ori de cate ori este posibil.

Include doar informatii relevante si utile, evidentiind suma pe care clientul o datoreaza si data scadentei platii.

2. Fii atent la sablon

Poti personaliza facturile cu diferite sabloane sau poti apela la o tipografie care sa iti creeze de la zero un sablon. Cu fiecare sablon unic pe care il creezi, poti alege urmatoarele:

Personalizeaza detaliile de baza: adaugi un titlu de factura si un mesaj care va fi vizibil pentru clientul tau.

Salveaza un mesaj personalizat prestabilit: adauga termenii si conditiile de plata, politica de anulare, politica de retur sau orice alt mesaj personalizat.

Alege setarile de plata: alege setarile implicite de plata pentru facturile tale, cum ar fi setarea metodelor de plata acceptate, conturile bancare pe care le poti include pe facturi personalizate.

Transmite factura: alege cum vei trimite factura clientilor, prin e-mail sau direct pe suport de hartie.

3. Nu uita de logo

Un logo poate atrage rapid atentia oamenilor si poate comunica valorile de baza ale unei companii intr-un mod interesant. Acea perioada scurta de atentie, cea care ii determina pe consumatori sa-ti judece afacerea dupa aspectul ei – poate functiona in avantajul tau, daca ai un logo solid care sa vorbeasca in numele companiei tale.

Logo-urile sunt un punct de identificare. Sunt simbolul pe care clientii il folosesc pentru a-ti recunoaste marca. In mod ideal, vei dori ca oamenii sa conecteze instantaneu vederea logo-ului tau cu amintirea a ceea ce face compania ta si, mai important, cum ii face sa se simta. Deoarece un logo bun este un element vizual, placut din punct de vedere estetic, nu uita sa il incluzi pe facturi personalizate.

4. Adauga elemente de securitate

Poti alege pentru adaugarea a unuia sau mai multor elemente de securizare pentru facturi personalizate. Astfel, vei elimina riscul falsificarii de catre terti din afara companiei. Exista multe elemente de securizare precum cod de identificare (element de securizare tip alfanumeric, este dispus vizibil, pentru identificarea imediata a autenticitatii facturii), microtext (tipar special, care nu poate fi reprodus prin copiere datorita dimensiunilor foarte mici ale textului, nu este vizibil cu ochiul liber si are rolul de a identifica un act original), elemente grafice fluorescente (devin vizibile prin expunere in spectrul UV).

Astfel, prin securizarea facturilor personalizate eviti riscul de falsificare si elimini riscul de aparitie a fraudelor. Vei avea facturi personalizate mai sigure si mai greu de falsificat.

5. Calitatea hartiei

Cand un document prezinta numele sau sigla companiei tale, iti doresti ca acel document sa reflecte tipul de companie pe care ai creat-o. In lumea produselor din hartie, calitatea transmite profesionalism. O bucata moale de hartie standard pentru computer nu ar transmite aceeasi imagine de marca ca un document solid si frumos. Tipul de hartie pe care il folosesti poate spune multe despre afacerea ta.

In ciuda progreselor inregistrate in facturarea digitala, exista inca o parte a populatiei careia ii place sa aiba facturi fizice. Alege facturi personalizate deoarece acestea sunt un important suport de comunicare si de marketing, fara sa presupuna costuri suplimentare. Facturile ar trebui sa spuna clientilor cat datoreaza, pentru ce platesc si la ce data trebuie sa plateasca. Facturile personalizate ajung la actualii clienti si contribuie la dezvoltarea imaginii companiei tale. Daca vrei sa iti imbunatatesti afacerea si sa fii platit la timp, ia in considerare utilizarea de facturi personalizate.