Meditație și Mindfulness dincolo de spiritualitate. Culmi de neconceput ale minții

Cercetările au arătat că meditația regulată are efecte pozitive asupra sănătății mintale și fizice. Practica regulată a meditației a fost corelată cu îmbunătățirea simptomelor de anxietate și depresie, ameliorarea durerilor cronice și combaterea insomniei.

De fapt, multe persoane sunt atrase de meditație pentru beneficiile care transcend aspectul spiritual.

În lumea modernă agitată, capacitatea de a fi prezent și conștient este de neprețuit. Meditația, în toate formele sale, oferă uneltele necesare pentru a dezvolta această conștientizare și pentru a ne ajuta să ne conectăm la noi înșine și la cei din jur în moduri mai profunde și mai semnificative. Iar aceasta transcende orice etichetă – fie ea spirituală sau pragmatică.

Beneficiile Meditației

Cercetările au arătat că meditația regulată are efecte pozitive asupra sănătății mintale și fizice. Practica regulată a meditației a fost corelată cu îmbunătățirea simptomelor de anxietate și depresie, ameliorarea durerilor cronice și combaterea insomniei. Aceste beneficii sunt tangibile și au un impact imediat asupra calității vieții.

Mindfulness-ul: practicați meditația zilnic

Pe lângă aceste beneficii directe, meditația cultivă, de asemenea, o creștere a conștientizării sau mindfulness-ului, spune Marvin G. Belzer. El descrie mindfulness-ul ca fiind capacitatea de a fi conștient de ceea ce se întâmplă în momentul prezent. Și aceasta nu se aplică doar în timpul meditației, ci poate fi extinsă în toate aspectele vieții noastre, de la conversații până la sarcinile casnice.

Shawn Moore, un educator și profesor de meditație, subliniază această idee, afirmând că: „Mindfulness-ul este produsul secundar al practicii noastre de meditație. Cultivați mindfulness-ul prin practica meditației și puteți transfera acea conștientizare în lucrurile pe care le faceți în fiecare zi.”.

 

Cuvinte cheie