Perioada extra-sezonieră reprezintă pentru multe business-uri o adevărată provocare. Cele mai afectate sunt de regulă magazinele, hotelurile, restaurantele, serviciile de livrări și altele asemenea, unde concurența este acerbă în preajma sărbătorilor sau unde activitatea e mai slabă odată cu încheierea concediilor. Din aceste motive, business-urile care se încadrează în aceste arii de activitate ar putea întâmpina dificultăți care să le scadă profiturile și forța de lucru.
Cum supraviețuiesc unele business-uri după încheierea sezonului turistic?
Partea excelentă este faptul că, un potențial impas cauzat de perioadele aglomerate sau de cele inactive, pot fi depășite dacă sunt implementate din timp câteva strategii inteligente.
Reorganizarea echipelor de muncă
În perioada de extrasezon, business-urile pot avea nevoie de suplimentarea numărului de muncitori, mai ales cu ocazia Crăciunului, Paște ori în seara de Revelion. Există de asemenea probabilitatea ca în aceste momente să crească numărul concediilor de odihnă, deci o soluție viabilă poate viza fie leasing-ul de personal, fie solicitarea serviciilor de recrutare prin intermediul unei agenții specializate. Spre exemplu, pentru compensarea locurilor vacante sau pentru completarea echipelor de muncitori din orice domeniu, Work-Finder.eu recrutează forță de muncă din India, Nepal, Filipine sau Sri Lanka pe diverse sectoare de activitate, printre care HoReCa.
Promovarea ofertelor de sezon
Odată cu începerea sezonului de iarnă, s-ar putea crede că oamenii preferă să petreacă mai mult timp în confortul casei. Nu e mereu adevărat, deoarece pentru mulți, vacanțele sunt ocazia perfectă să petreacă alături de cei dragi la restaurant sau chiar un weekend prelungit pe malul mării, în plină iarnă. Este indicat să promovezi ofertele de sezon prin email marketing, rețele de Social Media și reclame cu cel puțin câteva zile înainte de perioada activă: mai multe zile libere consecutive, Ziua Națională etc.
Oferte și discounturi la produsele potrivite
Una dintre cele mai bune strategii de a supraviețui în afara sezonului este să asiguri oferte și reduceri de preț la produse și servicii care au logică în acest anotimp. Este recomandat să se puncteze urgentarea clientului de a acționa. Astfel, trebuie să fie promovate produse și servicii în ediție limitată, livrarea să se facă gratuit sau la un preț mai mic decât cel din timpul anului, să se stabilească un cronometru pentru a determina publicul să ia o decizie cât mai rapid. Există studii care susțin că, atunci când li se oferă posibilitatea transportului gratuit, oamenii sunt tentați să adauge în coșul de cumpărături mai multe produse decât aveau pe listă. De asemenea, poate fi fixat un preț minim de la care livrarea să devină gratuită. În general, oamenii preferă să cumpere un produs în plus în locul taxei de transport.
Consolidarea poziției pe piață
Una dintre soluțiile care susțin business-ul la suprafață sunt parteneriatele, mai ales după ce s-a încheiat sezonul de vârf. Sunt încurajate colaborările pe aceeași nișă de activitate sau din arii conexe. În acest mod, business-ul ajunge la un public mai extins, ceea ce contribuie la imagine și la creșterea numărului de viitori clienți.
Metode de plată multiple
Odată ce se dă startul vacanțelor, concediilor, sărbătorilor, cea mai populară metodă de plată este cea online, cu cardul. În anotimpul rece, oamenii aleg să-și achiziționeze online produsele uzuale pentru casă sau doresc să expedieze comenzile direct unei persoane vârstnice sau care, din cauza problemelor de sănătate nu poate ieși afară. Așadar, plata cu cardul devine cea mai populară metodă de plată, dar nu trebuie neglijate nici cele clasice, OP sau Ramburs, ținând cont că mulți români optează încă pentru acestea.
Așadar, odată cu începerea perioadei de tranziție sau extra sezon, business-urile pot funcționa optim, dacă sunt implementate câteva strategii în timp util. De asemenea, în sezonul rece, când oamenii stau mai mult timp în online, promovarea pe canalele de socializare este crucială. Contează ca activitatea în sectorul offline să curgă la flux continuu, pentru a menține în acest fel o relație constantă cu clienții până la următoarea perioadă de vârf.
Sursa foto: pexels.com