7 pasi pentru … „imaginea” ta de toamna

Poate ca ianuarie este luna traditionala de incepere a curelor de slabire. Dar luand in considerare faptul ca vara cea fara de griji te-a facut, probabil, sa nu-ti mai supraveghezi dieta, poate n-ar fi rau sa grabesti cura de slabire.

Un studiu realizat in SUA, pe un esantion de 1.500 de mamici de toate varstele, a scos la iveala faptul ca toamna chiar este cel mai bun anotimp pentru a demara lupta cu kilogramele.

Reintoarcerea copiilor la scoala inseamna mai mult timp pentru tine. In plus, toamna are o oferta bogata cand vine vorba de fructe sau legume.

Incearca-le pe cele de sezon. Ai unda verde la orice combinatie: dovlecel pasat cu suc de lamaie, salate sau supa din orice legume.

Marul este vedeta sezonului, putand fi strecurat aproape la orice masa. Nutritionistii, citati de WebMD, recomanda ca marul sa fie consumat cu tot cu coaja, aceasta fiind bogata in fibre.

Specialistii recomanda, in special, supele, ele fiind nutritive, dar fara sa contribuie la volumul colaceilor de peste vara.
Daca te-ai hotarat sa-ti dai pe spate sotul, iubitul sau colegii de serviciu, expertii, citati de WebMD, vin in intampinarea ta cu cateva sfaturi:

1. Controleaza-ti poftele. Peste jumatate dintre subiectii de gen feminin intervievati in cadrul studiului au recunoscut ca poftele le pun cele mai mari probleme atunci cand urmeaza o dieta. Mananca o data la cateva ore pentru a preveni senzatia de foame, a mentine stabil nivelul de zahar din sange si a alunga poftele. In special mamicile sunt tentate sa stea nemancate prea multe ore, sfarsind prin a manca prea repede sau ce nu trebuie.

Nutritionistii americani te sfatuiesc sa previi aceste episoade de foame instalata brusc sau de pofta asezand la indemana ta o farfurie cu miez de nuca nesarat sau fructe deshidratate.

In mod paradoxal, specialistii recomanda cate o patratica de ciocolata atunci cand iti dau tarcoale poftele. Las-o sa se topeasca incet, petntru a te putea bucura pe de-a-ntregul de savoare. Nu te abtine cu totul de la alimentele la care poftesti; consuma-le, dar in portii mici.

2. Tortureaza-ti tenisii. In mod surprinzator, exista si voci care spun „Mai bine putin decat deloc”. Specialistii spun ca si 10 minute de sport dimineata si alte 10, seara, ajuta. Este recomandat, insa, ca pe parcursul zilei sa nu te feresti de efortul fizic. Condu-ti prietena o statie sau doua, cand trece pe la tine, sau ia-ti un caine. Plimbarea zilnica e mana cereasca pentru tine.

3. Fa-ti planul asa cum trebuie. Pune pe hartie planul dietei si felul in care intentioneze sa slabesti asa cum faci in prima zi a noului an, cand incerci sa-ti faci ordine in viata si planuri pentru anul care tocmai a venit. Specifica zilele in care mergi la sala, cu tot cu ore. In plus, fii realista. Nu poti face foamea. Asa ca nu-ti propune sa nu mananci nimic intre mese. Ai grija sa ai la indemana fructe sau iaurturi slabe. Expertii spun ca, daca esti realista si stii ca vei avea nevoie de o gustare, motiv pentru care iti pregatesti una, tinzi sa iti iei ceva mult mai sanatos decat daca, biruita de foame, ai insfaca ceva la munca.

4. Burduseste-ti bucataria cu alimente sanatoase. Ai grija ca intotdeauna, in bucatarie, sa fie fructe proaspete, curatate, pregatite sa-ti potoleasca pofta cea mai mare. Alatura-le un iaurt si biruie ispitele.

5. Incepe-ti ziua cu micul dejun. Micul dejun la primele ore ale diminetii, atunci cand ai nevoie de cea mai multa energie, iti va pune motoarele in miscare. A sari peste micul dejun e aproape o garantie ca in restul zilei vei manca mai mult decat trebuie. Daca esti una dintre acele persoane care nu pot manca la primele ore ale diminetii, un iaurt si o jumatate de fruct te pot salva.

6. Concentreaza-te pe progres, nu pe perfectiune. Daca urmezi regulile unei vieti sanatoase 80% din timp, in ceea ce priveste alimentatia si exercitiul fizic, acestea iti vor intra in sange, incetul cu incetul. Multi oameni au tendinta sa gandeasca in alb si negru atunci cand incearca sa slabeasca. In realitate, ar trebui sa ne obisnuim sa traim in zona gri, in care 20 de minute de sport pe zi sunt de ajuns si in care micsorarea portiilor, fie si cu cateva muscaturi, este importanta. E zona in care inlocuim laptele cu 2% cu cel cu 1% grasime. Renuntarea, fie si la 1% grasime face diferenta.

7. Nu uita sa-ti controlezi portiile. Asa cum iti ascuti creioanele la scoala sau la birou, ai grija sa-ti masori portiile. Dupa cum au observat specialistii, acestea tind sa devina mai mari cu timpul, lucru care trebuie, bineinteles, evitat. (sursa:ziare.com)

Cuvinte cheie