Cândva, femeile se desenau pe picioare pentru a imita ciorapii

Cândva, femeile se desenau pe picioare pentru a imita ciorapii

Poveștile din lumea fascinantă a modei sunt fascinante și fabuloase. O perspectivă în perpetuă schimbare, piese care revin, constant, în trend, moda e un loc unde creativitatea nu are limite. Și nici nu ar trebui să aibă. Astăzi, la rubrica PRIN LUMEA MODEI, vorbim despre cum, cândva, femeile se desenau pe picioare pentru a imita ciorapii.

În 1935 Wallace Carothers a produs prima fibră de nailon. Aceasta a fost apoi folosită pentru confecționarea ciorapilor, iar ei au fost puși spre vânzare la Târgul Mondial din 1939. Materialul din care erau făcuți era unul ieftin și durabil, ceea ce a dus la creșterea vânzărilor de ciorapi în rândul doamnelor. Bucuria nu a durat însă prea mult. În 1941, Marea Britanie a introdus raționalizarea hainelor pentru a conserva materialele și resursele valoroase pentru trupele celui de-al Doilea Război Mondial. Statele Unite ale Americii au luat aceeași decizie mai târziu în acel an. În SUA, producătorul de nailon DuPont a reorganizat fabricile pentru a produce parașute, corzi și funii din nailon, în loc de ciorapi. În curând, o piață neagră a ciorapilor a înflorit.

Cum au purtat femeile, în continuare, ciorapi

Femeile nu mai aveau de unde să cumpere ciorapi așa că încercau să-i repare pe cei pe care-i aveau deja. La un moment dat nici asta nu mai era o variantă, iar următorul pas a fost să-și picteze, la propriu, cusăturile ciorapilor pe picioare. Deși pare greu de crezut, această metodă a fost folosită pe scară largă, fiind numită „Furtun glamour”, potrivit pearldavies.com. Ea a fost adoptată chiar și în magazine. De exemplu, în 1940, un magazin de pantofi oferea un serviciu unic prin pictarea ciorapilor pe picioarele femeilor. Apoi, tot mai multe magazine au oferit acest serviciu.

După război, DuPont a reluat producția de ciorapi, dar nu a putut ține pasul cu cererea. În PIttsburg, 40.000 de femei au stat la coadă pentru 13.000 de perechi de ciorapi. A izbucnit o ceartă. Aceste tulburări, care s-au întins din august 1945 până în martie 1946, când Dupont a reușit să crească producția, au fost denumite revoltele din nailon.

Cuvinte cheie