Cât sport trebuie să faci iarna: metabolismul ne influențează greutatea

Metabolismul – de obicei, în perioada sărbătorilor de iarnă, oamenii tind să se îngrașe, iau câteva kg în plus. Mai multe studii ale cercetătorilor arată că oamenii câștigă în greutate în luna decembrie și mulți se gândesc la cum să slăbească. Unii fac mai multă mișcare acasă, alții merg la sală sau fac sport în aer liber.

Iarna, oamenii mănâncă mai mult deoarece le cere organismul pentru a face față stresului crescut la frig. În sezonul de iarnă există multe petreceri de final de an, multe evenimente și de aceea mesele sunt mai bogate în alimente cu multe grăsimi și calorii.

De ce să faci sport iarna?

Iarna, metabolismul încetinește și nu este chiar atât de ușor să scapi de kg în plus în acest anotimp. Organismul este în modul de economisire și de aceea devine chiar dificilă reducerea excesului de grăsime. Când este frig afară, unii oameni au tendința de a sta în casă și de a duce o viață sedentară. Din cauza faptului că zilele sunt mai scurte, cantitatea de activitate fizică la oameni scade în mod natural.

Sportul, iarna, te ajută să-ți menții greutatea corporală sub control, te scapă de gânduri negative, de plictiseală și de surmenaj.

Ce activitate recomandă antrenorii de fitness pentru a pierde în greutate?

Dacă obiectivul tău este să slăbești, atunci trebuie să alegi un sport potrivit în funcție de starea ta de sănătate și stilul tău de viață.

Cel mai simplu și cel mai bun sport iarna este considerat jogging-ul. Acesta ajută la arderea grăsimilor și oferă o stare de bine. Alte beneficii oferite de alergat sunt:

  • Prin alergare îți calmezi mintea și te simți mai bine
  • Acest sport are efect liniștitor, este un remediu pentru stările de nervi, frică, irascibilitate
  • Te ajută să devii mai puternic mental, să-ți menții metabolismul sănătos, să ai un sentiment mai puternic de încredere în tine
  • Sistemul nervos devine mai activ, te eliberezi de stres
  • Alergarea regulată ajută corpul să se adepteze mai rapid la frig și astfel alte activități în aer liber vor deveni apoi mai ușoare
  • Scapi de depresie, anxietate, alte simptome cauzate de tulburările afective sezoniere, ce includ și perturbarea ritmului circadian datorat expunerii reduse la lumina soarelui.

Dacă generezi căldură prin alergare, atunci îți menții temperatura centrală a corpului și îți protejezi și organele interne. Prin alergare îți îmbunătățești metabolismul, circulația sângelui și astfel simți mai puțin frigul. Dacă nu generezi căldură, atunci vei începe să tremuri de frig ceea ce nu este bine, arată că nu ai îmbrăcăminte adecvată.

Sfaturi de la antrenori

Pentru acest sport trebuie să ai haine potrivite, multistratificate, o căciulă și pantofi sport de iarnă. Îmbrăcămintea multistratificată protejează organismul de frig și poate preveni hipotermia. Trebuie și mănuși, pentru că acestea protejează mâinile împotriva frigului. Purtarea mănușilor va ajuta și la prevenirea rănilor neașteptate, dacă apare riscul de a aluneca pe gheață. Cele mai bune sunt mănușile din țesătură polar fleece, pentru că are o reținere mai bună a căldurii. Există și mănuși speciale pentru alergare, ce au anumite caracteristici și te fac să te simți mai confortabil.

Un lucru important este să fii atent la aerul rece. Respirarea aerului rece poate cauza spasme ale bronhiilor, iar asta poate duce la declanșarea tusei și a respirației șuierătoare.

În sport trebuie să ții cont de starea ta de sănătate, de cum reacționezi la vremea rece,  De exemplu, unii oameni care sunt în vârstă sau au probleme cardiace nu trebuie să facă efort și să se expună la frig. Înainte de a ieși afară pentru a face sport este bine să verifici prognoza meteo și să decizi apoi dacă vei avea condiții potrivite pentru alergare.

În acest sport, ai nevoie să-ți antrenezi mai multe grupe de mușchi, precum: mușchii picioarelor, mușchii abdomenului. Asta înseamnă că faci și exerciții fizice acasă, pentru a avea o condiție fizică îmbunătățită. Poți face și exerciții la sală, exerciții suplimentare la aparate, exerciții de fitness, de stretching, pentru a crește rezistența corpului.

Alte sfaturi

Unii oameni cred că dacă aleargă mai des și pe distanțe mai lungi pot să slăbească. În realitate, contează de fapt ca antrenamentul să fie realizat corect, să fie suficient de intens dar fără a exagera, să fie un program de alergare, timp în care nu se mai face altă activitate fizică. Dacă afară condițiile sunt bune de alergat, atunci poți alerga și pe zăpadă, în ritmul tău, fără a te forța. Este bine să alergi într-un ritm potrivit, pe un drum pașnic și liniștit, unde nu este aglomerație.

Dacă afară ninge, trebuie de purtat îmbrăcăminte impermeabilă. În astfel de zile, când condițiile nu sunt grozave, poți alege să folosești o bandă de alergare acasă, sau la sală.

După alergat este important să urmeze o perioadă de recuperare, de odihnă. Dacă în timpul antrenamentului apare o senzație de oboseală accentuată, atunci este nevoie de pauză. În acest sport, trebuie să-ți asculți corpul, să nu exagerezi.