Exercitiile fizice ce pot creste longevitatea

Image: 830692763, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no

Un studiu recent a dezvaluit o descoperire surprinzatoare: femeile ar putea avea nevoie de doar jumatate din cantitatea de exercitii fizice fata de barbati pentru a obtine beneficii similare in ceea ce priveste longevitatea. Publicat in Jurnalul Colegiului American de Cardiologie, aceasta cercetare revolutionara provoaca intelepciunea conventionala si subliniaza importanta abordarilor personalizate ale aptitudinii fizice bazate pe diferentele de gen.

Acest studiu a mai aratat ca femeile care reusesc sa faca activitati fizice regulate isi pot prelungi semnificativ durata de viata. Prin urmare, descoperirile, publicate in Jurnalul Colegiului American de Cardiologie, arunca lumina asupra rolului vital al exercitiilor fizice in promovarea longevitatii in randul femeilor.

Pe masura ce populatia globala continua sa imbatraneasca, aceste informatii subliniaza importanta prioritizarii aptitudinii fizice pentru sanatatea generala si bunastarea.

Concluziile studiului

Cercetatorii au examinat date de la 412.413 adulti din SUA, dintre care 55% erau femei, cu o varsta medie de 44 de ani. Studiul a analizat activitatea fizica in timpul liber si asocierile acesteia cu mortalitatea de toate cauzele si cardiovasculara intre 1997 si 2019. Metodele incluse au evaluat frecventa, durata, intensitatea si tipul de exercitii fizice.

Asadar, concentrandu-se in mod special pe relatia dintre obiceiurile de exercitii fizice si durata de viata in randul barbatilor si femeilor, rezultatele au fost convingatoare.

Beneficii ale exercitiilor fizice pentru longevitate

Spre deosebire de ipotezele anterioare, studiul a demonstrat ca femeile pot obtine beneficii similare in longevitate cu o cantitate semnificativ mai mica de exercitii fizice comparativ cu barbatii. Orientarile actuale recomanda un minim de 150 de minute de exercitii de intensitate moderata pe saptamana pentru adulti. Studiul sugereaza ca femeile care se angajeaza in 140 de minute de exercitii saptamanale au vazut aceleasi beneficii pentru longevitate ca si barbatii care au facut 300 de minute de exercitii saptamanal.

Analiza rezultatelor

Mai exact, studiul a constatat ca barbatii care au atins 300 de minute de exercitii aerobice pe saptamana aveau un risc de deces cu 18% mai mic in comparatie cu barbatii sedentari. Femeile care au facut exercitii fizice timp de 300 de minute pe saptamana aveau un risc de deces cu 24% mai mic comparativ cu femeile care nu au facut miscare. De asemenea, femeile care au facut exercitii fizice timp de 140 de minute pe saptamana au observat un risc cu 18% mai mic de mortalitate, acelasi procent ca barbatii care s-au antrenat mai mult de doua ori mai mult.

Autorii studiului au remarcat ca atat barbatii, cat si femeile au vazut un platou in beneficiile longevitatii dupa 300 de minute de exercitii saptamanale.

 

Diferentele fiziologice intre genuri

Studiul a elucidat posibilele mecanisme care stau la baza acestei disparitati, invocand diferente potentiale in raspunsurile fiziologice la exercitii fizice intre barbati si femei. Dr. Martha Gulati, coautor al studiului si director de cardiologie preventiva la Cedars-Sinai din Los Angeles, a explicat ca, deoarece femeile au in general mai putina masa musculara decat barbatii, ele pot beneficia mai mult de pe urma unor doze mai mici de exercitii de intarire.

Implicatiile studiului

Rezultatele subliniaza importanta abordarilor personalizate pentru promovarea activitatii fizice in randul populatiilor diverse. Intelegerea diferentelor de gen in raspunsul la exercitii fizice poate ajuta la formularea unor recomandari mai eficiente si mai individualizate pentru sanatatea fizica.

Cuvinte cheie