Modul perfect de a mânca ouăle

Ouăle sunt recunoscute ca fiind benefice pentru sănătate. Dar, modalitatea în care le pregătim și le consumăm poate face diferența între a obține beneficii sau neplăceri.

Ouăle sunt adesea preferate la micul-dejun. Unii le preferă, omletă, alții prăjite ori fierte. Uneori însă, pot apărea surprize neplăcute, cum ar fi fenomenul viral pe TikTok, numit „greața de ou” (egg ick”). Acest aspect ne poate afecta apetitul și, în cele din urmă, chiar să ne influențeze starea de sănătate, avertizează dieteticianul înregistrat Abbey Sharp, potrivit USA Today.

Cel mai sănătos mod de a mânca ouă

Alegerea celui mai sănătos mod de a consuma ouă depinde de obiectivele și preferințele individuale. Dacă nu există restricții legate de pierderea în greutate sau alte probleme de sănătate, specialiștii ne recomandă să le pregătim întocmai așa cum ne place cel mai mult. Dacă sunteți un fan al omletelor, bucurați-vă de o omletă; dacă preferați ouăle prăjite, alegeți această variantă.

Ouăle reprezintă o sursă accesibilă și ușor de obținut a proteinelor, fiind ideale în perioadele mai dificile economic. Un singur ou conține aproximativ 6 grame de proteine și furnizează toți cei nouă aminoacizi esențiali pe care corpul nu îi poate produce singur. De asemenea, ouăle conțin vitamine esențiale precum A și D, fier, colină și alți nutrienți. Un studiu recent a arătat că un mic dejun bazat pe ouă poate asigura o senzație de sațietate mai îndelungată decât unul bazat pe cereale.

Problema apărută în fenomenul „greața de ou” indică însă importanța diversificării modului de consum, pentru a menține plăcerea de a mânca și a beneficia cu adevărat de proprietățile nutritive ale ouălor, mai spune dieteticianul Abbey Sharp.

Sfaturi pentru un mic dejun sănătos și gustos

Dacă vă preocupați de sănătatea inimii, Abbey Sharp recomandă ouăle bogate în omega-3. Acestea provin de la găini hrănite cu semințe de in și oferă beneficiile grăsimilor esențiale pe care mulți adulți și copii nu le consumă suficient.

Pentru cei cu obiective de pierdere în greutate, varianta cu conținut scăzut de grăsimi, cum ar fi oule fierte tari sau poșate, poate fi o alegere mai potrivită, reducând aportul de ulei sau unt.

Gălbenușurile de ou – mituri și realități

Întrebarea legată de impactul gălbenușurilor asupra sănătății este frecventă, în special datorită conținutului ridicat de colesterol. Cu toate acestea, studiile recente resping asocierea directă dintre colesterolul alimentar și riscul cardiovascular. Chiar dacă gălbenușurile conțin colesterol alimentar, ele nu sunt bogate în grăsimi saturate, contribuind la echilibrul nutrienților necesari pentru o alimentație sănătoasă.

„În mod ideal, doriți să consumați oul în întregime pentru a obține toate aceste beneficii cu adevărat importante”, subliniază Abbey Sharp.

Cuvinte cheie