Sfaturi pentru un management eficient al timpului la birou

Sfaturi pentru un management eficient al timpului la birou

Te simți vreodată copleșit de sarcinile cu care te confrunți mai ales la birou? Te-ai gândit vreodată că nu sunt destule ore în zi? Dacă ai făcut-o, acest articol te poate ajuta!

1. Clarifică-ți obiectivele și strategia

Fii foarte clar cu privire la obiectivele și ambițiile tale, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Scrieți-le. Odată ce știi ce vrei cu adevărat să realizezi (și de ce), este mai ușor să iei decizii cu privire la ceea ce trebuie făcut și să planifici în consecință.

2. Concentrează-te pe prioritățile tale de top

Vei fi mai productiv și mai profitabil dacă identifici și te concentrezi pe domeniile cele mai importante pentru afacerea ta. Lucrează mai întâi la elementele fundamentale. Cuvântul latin „fundamentum” înseamnă fundație – așa că acționează, construiește fundații puternice și restul ar trebui să urmeze.

3. Programează-ți timpul

Scrie la propriu o programare în agenda de lucru (ai una, nu-i așa?) pentru a rezerva un spațiu de timp realist pentru acțiunile tale prioritare. Acest lucru reduce anxietatea de a nu avea suficient timp și te menține concentrat.

4. Spune nu!

Ia în considerare sugestia lui Jim Rohn: „Învață să spui nu. Nu-ți lăsa gura să-ți supraîncarce spatele”. Verifică-ți întotdeauna programul înainte de a te angaja în ceva nou. Nu le permite celorlalți să te abată de la obiectivele tale.

5. Crează sisteme de susținere

Aceasta include sisteme de arhivare, de informare a conducerii și de comunicare.

6. Fă o verificare a realității

Activitatea actuală va avea un rezultat pozitiv sau o faci pentru a evita altceva? Întrebă-te dacă – făcând acest lucru mă va duce spre obiectivul meu? După cum a observat Peter F. Drucker: „Nu există nimic mai inutil decât să faci eficient ceea ce nu ar trebui făcut deloc”.

7. Deleagă

Este tentant să faci tu însuți ceva atunci când crezi că îl poți face mai repede și mai bine. Dar gândește-te pe termen lung – delegarea de acum va economisi timp în viitor și, dacă este făcută în mod corespunzător, îți poate motiva personalul, îi poate spori încrederea și îl poate ajuta să își dezvolte abilitățile.

8. Repetă succesul

Îți amintești ultima dată când ai plecat în vacanță și cum ai făcut atât de multe în cele câteva zile înainte de a pleca? Ce strategii și tehnici ai folosit care te-au făcut să fii atât de eficient și concentrat? Poți să le repeți? Alternativ, imaginează-ți că vei pleca mâine și lucrează în consecință pentru ziua de astăzi.

9. Echilibrează-ți viața

Programează în mod formal și activitățile personale, astfel încât să îți faci timp pentru familie, prieteni, sănătate și distracție, deoarece o viață echilibrată reduce stresul și crește nivelul de energie. Managementul timpului este, de fapt, despre managementul vieții!

10. Încheie ziua

La sfârșitul zilei de lucru, fă ordine pe birou, notează-ți ce trebuie să faci mâine și stabilește prioritățile acestor sarcini. Îți vei face mai puține griji în acea seară și vei fi pregătit și concentrat în dimineața următoare.

Tagged: