Beneficiile Omega 3 pentru sănătatea ta

Acizii grași Omega 3 reprezintă nutrienți esențial pentru buna funcționare a organismului, care poate aduce beneficii clare pentru sănătate. Cel mai probabil ai auzit de acest tip de grăsimi, dar nu știi exact cât sunt de benefice și cum te pot ajuta. Află mai multe despre acțiunea lor în organism și care sunt cele mai bune surse de Omega 3.

Ce sunt acizii grași Omega 3?

Acizii grași Omega 3 sunt un tip de acizi grași polinesaturați, ceea ce înseamnă că intră în categoria „grăsimilor bune”, care aduc beneficii pentru organism. Însă, organismul nostru nu poate produce singur acești acizi grași, ci poate doar să îi sintetizeze dacă aceștia provin din surse externe (alimente sau suplimente alimentare). Omega 3 se găsește în general sub trei forme: acid alfa-linoleic (ALA), acid eicosapentanoic (EPA) și acid docosahexanoic (DHA), care provin din surse diferite.

Beneficiile pentru sănătate ale acizilor grași Omega 3

Consumul alimentelor bogate în acest nutrient poate aduce o serie de beneficii pentru organism. Iată de ce este bine să incluzi în dieta ta astfel de produse.

Beneficii cardiovasculare

Acizii grași Omega 3 contribuie la scăderea nivelului de trigliceride din organism, la reducerea inflamației și favorizează menținerea unui ritm cardiac constant și a tensiunii arteriale în limite normale. Astfel, riscurile cardiovasculare pot fi reduse.

Menținerea sănătății sistemului nervos

Omega 3 joacă un rol important în dezvoltarea și menținerea sănătății creierului și a sistemului nervos. Acești acizi grași ar putea contribui la încetinirea simptomelor afecțiunilor degenerative ale creierului, dar și în cazul altor probleme ale sistemului nervos, precum schizofrenia sau chiar depresia și anxietatea.

Întărirea oaselor și articulațiilor

Trebuie să menționăm și beneficiile pentru sistemul osos și articular, luptând împotriva pierderii mobilității, dar și a durerilor. Omega 3 susține procesul de absorbție a calciului, dar joacă un rol important și în sinteza de colagen, proteină importantă pentru sănătatea oaselor și articulațiilor.

Susținerea sistemului imunitar

Se pare că o cantitate mai mare de acizi grași Omega 3 obținută din surse alimentare poate susține și buna funcționare a sistemului imunitar. Aceștia pot oferi suport globulelor albe pentru a se putea lupta cu infecțiile și agenții străini.

Suport în dezvoltarea sugarilor

Un tip de Omega 3, mai precis acidul docosahexanoic (DHA), este de mare ajutor în dezvoltarea creierului, dar și a ochilor la sugar și copil mic. Așadar, nutrientul începe să ofere beneficii încă de la vârste fragede, iar aportul său constant de-a lungul vieții poate aduce beneficii importante pentru sănătate.

Surse alimentare de Omega 3

Organismul are nevoie de acești acizi grași din exterior, din diferite alimente. Pentru un aport echilibrat de nutrienți, urmează o dietă sănătoasă și include și surse importante de Omega 3. Principala sursă este reprezentată de pește precum somonul, heringul, macroul sau păstrăvul, dar și fructele de mare. Putem completa lista cu nuci, migdale, fistic și diferite tipuri de semințe (in, cânepă, dovleac). Acestea pot fi consumate împreună cu diferite uleiuri vegetale precum uleiul de in, de rapiță sau de soia și, nu în ultimul rând, putem încheia lista cu legumele cu frunze verzi. Asigură-te că incluzi în dieta ta spanac, varză Kale sau broccoli.

Există și opțiunea suplimentelor alimentare, însă trebuie să ai mare grijă cu acestea.

Ele nu pot înlocui o dietă sănătoasă. Si nu au rolul de a trata anumite afecțiuni. Așadar nu ar trebui să te aștepți la rezultate miraculoase după consumul acestora. Pentru un aport nutrițional optim, este recomandat să apelezi la suplimente alimentare doar dacă ți le recomandă un medic specialist.

Acizii grași Omega 3 joacă un rol important în menținerea unei stări de sănătate optime.

Este important să incluzi în dieta ta alimente care să îți poată oferi acest nutrient, deoarece corpul nu îl poate sintetiza de unul singur și trebuie să și-l procure din surse exterioare. De asemenea, nu uita să nu iei suplimente alimentare fără sfatul medicului. Astfel, vei putea duce un stil de viață sănătos și echilibrat.