Broccoli – leguma considerată o bombă cu nutrienți. Conține substanțe anticancerigene și protejează inima, ochii și rinichii

Broccoli – o legumă ca o adevărată bombă cu nutrienți. Are un conținut bogat în vitamine și săruri minerale și multiple beneficii pentru sănătate și, deși este un aliment accesibil, mulți români încă îl ocolesc.

 

O porție de brocoli (91 de grame) conține doar 30,9 calorii, dar oferă un procent impresionant de 9% din necesarul zilnic de fibre. Cu un conținut ridicat de calciu și potasiu, broccoli este o sursă esențială de nutrienți precum vitamina C, vitamina K, vitamina A, acid folic și fibre.

Actioneaza in acelasi mod ca medicamentele pentru Alzheimer

Puțină lume știe că brocoli se numără printre legumele care pot stimula memoria, potrivit rezultatelor unor cercetari intreprinse de King’s College din Londra.

Cercetarile respective au avut importante efecte asupra prevenirii si tratării maladiei Alzheimer, sustine Societatea farmaceutică regală britanică.

Potrivit cercetarilor, extracte din borocoli contin substante care actioneaza precum medicamentele pentru Alzheimer.

Dincolo de acest beneficiu, brocoli are  o serie de alte virtuți terapeutice, majoritatea foarte cunoscute.

Leguma se remarcă în familia cruciferelor (varză, conopidă) mai ales datorită antioxidanţilor care au puterea de a alunga riscul cancerului. Carotenoizii şi sulforafanul sunt cei care fac din brocoli o legumă anticancer.

Cele mai cunoscute beneficii  pentru sănătate

1. Protejează împotriva cancerului

Datorită combinației de nutrienți, consumul regulat de broccoli poate stimula repararea ADN-ului în celule și le poate opri să devină canceroase. Substanțele anticancerigene prezente în broccoli îl fac un aliat puternic împotriva riscului de cancer.

2. Efect antiviral și antibiotic

Broccoli conține substanțe cu efecte antivirale și antibiotice, în special datorită conținutului său mare de sulf. Acest aspect face ca broccoli să fie nu doar o sursă de nutrienți, ci și un excelent protector al sistemului imunitar.

3. Sustine sănătatea cardiovasculară

Cu capacitatea sa de a regla tensiunea arterială și de a reduce riscul de atac de cord, broccoli este un cardioprotector eficient. Conținutul său de fibre și substanțe antioxidante contribuie la menținerea inimii în stare optimă.

4. Protejează ochii și îmbunătățește vederea

Broccoli este o sursă excelentă de calciu și potasiu, alternative la sursele obișnuite din lactate. Vitamina C și beta-carotenul din broccoli au rolul de a proteja ochii împotriva cataractei și de a apăra celulele de acțiunea radicalilor liberi, prevenind afectarea memoriei.

5. Contribuie la controlul colesterolului și reducerea riscului de diabet

Există dovezi științifice care indică faptul că consumul regulat de broccoli contribuie la reducerea efectelor negative ale colesterolului rău (LDL) și poate ajuta la diminuarea riscului de diabet.

Cuvinte cheie