Cum te ajută curățenia de primăvară să gestionezi stresul

Happy family cleans the room. Mother and daughter do the cleaning in the house. A young woman and child girl are dusting. Cute little helper.

Este sezonul oficial al curățeniei de primăvară. Este perioada anului în care poți să îți învigorezi casa după zilele întunecate ale iernii.

În timpul sezonului rece, nivelul anxietății este mai ridicat. Iar în timpul limitat pe care îl ai în aceste zile, nu te mai poți bucura de activitățile care te ajută să eliberezi stresul. În schimb, curățenia de primăvară te poate ajuta să te simți mai bine. De ce? Iată cum au ajuns specialiștii la această concluzie!
Moduri în care curățenia de primăvară te ajută să gestionezi stresul
70% dintre americani au ajuns la concluzia că o curățare a locuinței le oferă un sentiment de împlinire, 61% dintre aceștia spun că îi eliberează de stres, iar 54% dintre aceștia spun că îi relaxează, conform unui sondaj de 2.000 de participanți.

Care este știința ce stă la baza legăturii dintre curățenie și un grad scăzut al anxietății? Un mic studiu a constatat că participanții care nu s-au grăbit atunci când au spălat vasele, ceea ce înseamnă că au inspirat mirosul săpunului și au observat cum pielea lor a absorbit căldura apei, au raportat o reducere cu 27% a nervozității, împreună cu o îmbunătățire cu 25% a inspirației mentale.
Anxietatea temporară poate duce la o curățenie mai meticuloasă, conform unui studiu din 2015, realizat de Universitatea din Connecticut. Cercetătorii au susținut că oamenii tind către comportamente repetitive în momente de stres, cum ar fi curățenia. De ce? Este vorba despre control. Vrem să fim capabili să facem ceva atunci când ne facem griji și ceea ce ne dorim cu adevărat este să deținem controlul și să acționăm. Deși sunt momente în care trebuie să acceptăm anumite situații în viață, nu trebuie să acceptăm și o casă murdară.

Experții spun că anxietatea sănătoasă, adică anxietatea care nu este debilitantă sau care stă în calea responsabilităților zilnice, este o emoție normală care poate fi benefică. Ne atrage atenția asupra lucrurilor care ne interesează cel mai mult. Anxietatea poate provoca neliniște, dar ar trebui să fie și motivantă. Curățenia poate avea puteri vindecătoare. Când ne uităm la mediul nostru înconjurător, este o percepție vizuală. Dacă ne confruntăm deja cu multe lucruri și ne uităm de exemplu la stratul mare de praf din casa noastră sau de la birou, ne putem simți blocați sau împotmoliți.

Cum ne afectează dezordinea creierul?
La un nivel subconștient, dezordinea este probabil corelată cu emoții negative – confuzie, tensiune, iritabilitate, îngrijorare – în timp ce un spațiu curat este corelat cu emoții pozitive – fericire, calm, bunăstare.
În mod interesant, acest concept se leagă cu un studiu publicat în 2010, care a constatat că femeile care trăiesc într-o casă dezordonată au un nivel mai ridicat al hormonului de stres, cortizolul. În mintea noastră, considerăm dezordinea ca o activitate neterminată, iar aceasta este tulburătoare și stresantă pentru cei mai mulți oameni. Mai mult, acesta este principalul motiv pentru care agenții imobiliari le sugerează persoanelor care vor să își vândă casa să facă curat. Cumpărătorii potențiali încearcă să se vizualizeze trăind în acea casă, iar negativitatea asociată cu dezordinea îi face să se simtă ca și cum ar fi într-un loc în care nu s-ar simți confortabil sau nu ar fi fericiți.

Poți prelua controlul asupra a ceea ce poți face, dar transformi și mediul înconjurător în ceva mai plăcut. Deoarece există alte preocupări care îți ocupă mintea, nu poți tolera dezordinea, deoarece ai nevoie de toleranță pentru problemele mai mari din viața ta.
Specialiștii subliniază faptul că o perioadă de aproximativ 10 minute pe zi dedicată curățeniei și organizării poate ajuta la minimizarea anxietății.
Vei fi surprins cât de multe poți să faci în 10 minute în casă.
Cuvinte cheie