„Dulce Românie. O Istorie a deserturilor de la noi”. Carte si Emisiune Business Philosophy

„Dulce Românie. O Istorie a deserturilor de la noi”. Carte si Emisiune Business Philosophy

Emisiunea Business Philosophy de joi, 15 decembrie, ora 22:00, de la Canal 33, i-a avut ca invitați pe Adriana Sohodoleanu și pe Cosmin Dragomir.

Adriana este pastry chef și Doctor în sociologia practicilor alimentare,

iar Cosmin Dragomir este istoric culinar și coordonator content istoric.

Moderatorul Romeo Chiriac a vorbit despre cartea “Dulce Românie – O Istorie a deserturilor de la noi, cu 80 de rețete vechi”.

Unul dintre cele mai ambițioase și complexe proiecte de recuperare gastronomică de la noi – un concept susținut de Dr. Oetker și implementat alături de Harmony Advertising.

Dr. Oetker a lansat, în martie, DulceRomanie.ro, probabil cel mai amplu și mai ambițios proiect de valorificare a patrimoniului gastronomic material și imaterial românesc – o istorie multimedia și pluridisciplinară a deserturilor din România din cele mai vechi timpuri și până astăzi.

De asemenea, terapeuta Ileana Vlăduț a prezentat rubrica Alegeri Potrivite.

DulceRomanie.ro este una dintre cele mai mari provocări și cel mai amplu demers de readucere în actualitate a tezaurului gastronomic național, iar eforturile comune ale echipei reunite la inițiativa Dr. Oetker dovedesc că rețele de acum câteva secole nu au doar valoare muzeală ci, modernizate și adaptate, au potențial de branduri culinare regionale și/sau micro-locale.

Pe lângă istoriile unor cofetari sau ale unor deserturi celebre, echipa a descoperit câteva rețete fabuloase, dar uitate sau ignorate: tarta de Botoșani sau pesmeții de Brașov de exemplu. Doar despre cozonaci s-au scris câteva mii de cuvinte și nu a fost epuizat subiectul. Există încă multe alte informații inedite care merită cu prisosință să fie recuperate și promovate, iar DulceRomanie.ro este un proiect care încă nu și-a dezvăluit toate surprizele.

 

Cuvinte cheie