Dulciuri care nu dăunează sănătății

dav

Cozonac, ciocolată, bomboane de pom primite din toate părţile. Aşa arată luna decembrie pentru aproape toţi copiii.

Dulciurile acestea gustoase vin însă la pachet cu E-uri, zahăr, coloranţi şi arome sintetice. Consumate în exces, pot dăuna grav sănătăţii. Există însă şi variante sănătoase.

Consumul de dulciuri creşte spectaculos în perioada sărbătorilor. Potrivit estimarilor, românii manâncă şapte milioane de kilograme în luna decembrie iar vânzările se triplează.

În perioada sărbătorilor părinţii le spun des copiilor: uite, dacă eşti cuminte, Moşul o să îţi aducă ceva bun, ceva dulce. Și asta este gratificaţia ta şi începi să tânjeşti la acel ceva dulce ca fiind sursa ta de fericire.

Medicii de diabet şi boli de nutriţie ne pun in vedere ca dulciurile „cu zahar rafinat” pot să provoace o îngrăşare nefirească şi pot duce la diabet şi dislipidemii, sindrom metabolic, boli întâlnite la oamenii maturi, care sunt din ce în ce mai frecvente şi la copii din păcate.

Exista insa si alte variante de dulce, mai sanatoase.

Pe lângă faptul că diminuează pofta de dulce, fructele oleaginoase sunt bogate în antioxidanți și fibre. În plus, acestea potolesc foamea, însă trebuie consumate cu moderație.

E foarte greu să îi explici unui copil că dulciurile nu sunt bune. În locul clasicelor dulciuri pentru Crăciun, avem şi variante sănătoase: ciocolată neagră cu 80% cacao, turtă dulce fără zahăr adăugat şi fructe uscate. Toate aceste produse se găsesc în unele supermarketuri şi în magazinele naturiste.

Singura ciocolată „permisă” pentru a-ți potoli pofta de dulce într-un mod sănătos este cea cu conținutul de cacao cât mai mare (70-99%). În plus, ciocolata nu trebuie să conțină lapte sau zahăr.

Consumată cu moderație, ciocolata neagră reduce nivelul cortizolului, hormonul stresului, și te poate ajuta să te concentrezi mai bine la studiu.

În plus, ciocolata conține triptofan, un aminoacid care ajută la calmarea sistemului nervos și la combaterea anxietății.

Nimic nu e mai bun pentru pofta de dulce decât o porție de fructe proaspete. Prepară o salată cu tot ce găsești prin frigider, chiar și cu suc de portocale. Nu adăuga zahăr, ci optează mai bine pentru un îndulcitor natural, precum stevia.

 

Cuvinte cheie