Progresul nu poate exista fara ca oamenii sa aiba aceleasi valori Cum sa creezi un mediu placut de munca

Structura, claritate si obiective comune! Adauga ingredientul tau secret la toate acestea si vei obtine succesul mult mai usor. Indiferent in ce domeniu lucrezi, un singur lucru este cert: mereu vei fi inconjurat de oameni. Nu conteaza varsta, etnia, religia, cultura sau pozitia fiecaruia in companie, conteaza sa existe o cultura comuna. Progresul nu poate exista fara ca oamenii sa aiba aceleasi valori, iar din moment ce timpul petrecut la birou iti ocupa cea mai mare parte din zi, este esential ca accentul sa fie pus pe comunicare.

Beneficiile unui mediu placut de munca sunt nenumarate: creativitate, productivitate si satisfactie. Cu cat lucrezi intr-un mediu pozitiv, cu atat vei avea un mindset potrivit si vei obtine rezultate mai bune. In plus, riscul de a te confrunta cu stres va fi mult mai mic. Nu va exista nici riscul sa te confrunti cu burnout sau cu situatii limita, asa ca ai toate motivele sa pui accent pe promovarea aceluiasi set de valori in companie.

De ce este important sa lucrezi intr-un mediu placut?

Cele mai bune idei iau nastere atunci cand fiecare isi cunoaste bine rolul, iar cele mai bune rezultate apar atunci cand exista un scop comun. Dar cum poate fi un job motivant sau un mediu placut, mai ales cand programul este unul strict, iar managerii vor performanta?

Ca sa pui accent pe valori comune in orice companie, totul porneste de la modul de gandire al fiecarui angajat. Un mindset pozitiv va fi cu siguranta punctul de pornire cele mai important in dezvoltarea unei culturi comune.

Cum sa creezi un mediu placut de munca

Pune accent pe comunicare

Sa lucrezi alaturi de alti oameni este un privilegiu si in mod sigur este o oportunitate de dezvoltare. Nu considera ca totul ti se cuvine, pentru ca este posibil sa gresesti. Daca iti doresti sa creezi un mediu placut de munca, este esential sa pui accent pe comunicare. Construieste relatii bazate pe incredere cu ceilalti colegi si stabileste zilnic intalniri sau sedinte prin intermediul carora fiecare sa isi spuna punctul de vedere. Discutati despre lucrurile care va plac, despre rezultatele obtinute individual sau in echipa, despre ce puteti face pentru a va imbunatati munca sau stabiliti obiective pe termen scurt.

Elimina factorii toxici

Nimic nu este mai compromitator pentru o companie decat factorii toxici, iar in aceasta situatie este vorba despre persoanele negativiste. Orice progres este bazat pe munca in echipa, comunicare si colaborare, iar persoanele toxice, care nu vad decat aspectele negative ale oricarei situatii, nu vor ajuta la obtinerea unor rezultate bune. Iti doresti un mediu placut de munca? Atat tu, cat si colegii si superiorii trebuie sa fiti deschisi la idei noi, sa ascultati ce are de spus fiecare si sa puneti accent pe onestitate si integritate. Orice idee trebuie respectata si, de ce nu, pusa in practica, daca exista resursele necesare.

Nu-i lasa pe altii sa faca munca in locul tau

Nimic nu este mai neplacut intr-o companie decat sa lasi un task neterminat. Pentru oricine este frustrant sa verifice informatii, sa nu aiba date complete, sa observe ca lipsesc documente importante sau sa observe ca proiectul preluat de la un alt coleg nu este nici macar in faza incipienta. Daca nu vrei sa se creeze situatii tensionate la birou, nu-i lasa pe altii sa preia munca ta. In schimb, discuta cu managerul despre problemele pe care le intampini sau cere sfaturi unor colegi care te pot ajuta. Nu uita ca si timpul lor este important, asa ca incearca sa tii cont de acest aspect.

Concentreaza-te pe oportunitati, nu pe probleme

Intotdeauna vor exista situatii mai dificile, probleme neasteptate sau rezultate mai slabe, insa toate aceste lucruri nu inseamna ca nu poti face progrese. Concentreaza-te pe oportunitati, nu pe probleme. Indiferent cu ce situatie te confrunti, gandeste-te ca nimic nu este permanent. Analizeaza informatiile pe care le ai, evalueaza riscurile si ia decizii care te pot ajuta sa obtii rezultate mai bune. Cu cat acorzi mai multa atentie, cu atat vei lucra mai bine si vei obtine rezultate mai bune. Nimeni nu obtine succesul din prima, asa ca de ce ai vrea sa pui presiune asupra ta?

Incurajeaza gandirea pozitiva

Stim ca suna a cliseu, insa viata este prea scurta pentru a pierde timpul cu oameni toxici sau cu situatii negative. O gandire negativa nu te va ajuta sa faci progrese si in mod sigur nu iti va aduce rezultatele dorite. Chiar si atunci cand lucrurile par sa scape de sub control, o gandire pozitiva te va ajuta sa vezi totul dintr-o alta perspectiva. Incurajeaza gandirea pozitiva in compania in care lucrezi si nu uita sa pui accent pe munca in echipa. Comunica deschis cu managerul si cu colegii despre orice situatie pe care o intampini si creeaza-ti un mindset care te ajuta sa vezi mereu partea plina a paharului. Nu uita, orice situatie este trecatoare, asa ca nu iti pierde timpul cu griji inutile. Pune accent pe idei si incearca sa obtii mereu rezultate bune.

Cuvinte cheie