Care este diferența dintre apa plată și cea minerală?

Intre apa plată și cea cu bule există o diferență legată de cantitatea totală de minerale. Dacă avem probleme de sănătate, e de preferat să reducem consumul de apă cu bule.
Apa carbogazoasă trebuie evitată de cei cu probleme de sănătate FOTO Shutterstock
Apa carbogazoasă trebuie evitată de cei cu probleme de sănătate FOTO Shutterstock

Care e diferența dintre apa plată și cea carbogazoasă? În primul rând conținutul de dioxid de carbon, apoi cel de bicarbonat/pH și, nu în ultimul rând, de mineralele (calciu, magneziu, sodiu). Dacă măsurăm cantitatea totală de minerale din apă, vorbim despre reziduul uscat, care este de 316 mg/l în apa plată, respectiv 1530 mg/l în apa cu bule. Sunt aceste diferențe importante pentru sănătate? Dacă aveți probleme renale/predispoziție la calculi, alegeți apa plată, cu reziduu uscat minim; dacă aveți tensiune crescută, tot apa plată este opțiunea- e săracă în sare. În lipsa oricărei patologii, alegeți apa care vă place…important e să beți apă. Contrar miturilor/zvonurilor, apa carbogazoasă nu îngrașă! Ba mai mult, are proprietăți antiacide, stimulează tranzitul intestinal și golirea gastrică, combate greața și indigestia, constipația și arsurile de stomac. Conținutul crescut de minerale o face ideală pentru consum în caz de transpirație excesivă/sport intens, îi dă un gust intens, iar prezența bulelor creează o efervescență plăcută la degustare. Doar atunci când este băută în exces provoacă balonare,”, a explicat medicul nutriționist.

Nu e obligatoriu să bem 2 litri pe zi

De asemenea, nutriționistul a făcut precizarea că nu este obligatoriu să consumăm 2 l de apă pe zi.

Apă plată sau cu bule? Hidratează la fel, balonează diferit. Apa este vitală pentru organism, un element miraculos fără de care viața nu ar exista. Pe lângă faptul că toate alimentele (cu excepția uleiului) conțin în proporții variabile apă, e sănătos să o bem și ca atare, mai ales când afară este soare.

Câtă apă trebuie să consumăm zilnic? Asta depinde de gradul de activitate fizică, de temperatura exterioară și de caracteristicile fizice ale fiecărui individ. Pierdem apă zilnic prin transpirație și urină, apă ce trebuie înlocuită astfel încât starea de hidratare a organismului să rămână constantă. Cu cât bem mai multă apă cu atât urinăm mai des, echilibrul hidric este menținut de hormoni și este prea puțin influențat de consumul voluntar de apă. Deci nu, nu este obligatoriu să consumăm 2 litri de apă pe zi! Apa hidratează și remineralizează, indiferent de conținutul de gaz/bule”, a spus Mihaela Bilic.

Aqua Carpartica sustine proiectul #apecurateasumate!

Cuvinte cheie