Yoga de dimineață în 5 pași rapizi

Vreti sa va incepeti ziua cu mai multa energie? Am rugat-o pe Anna Khuade, experta yoga, sa ne dezvaluie cateva trucuridespre cum sa includem yoga in rutina noastra zilnica.

Beneficiile de a face yoga dimineața

Dacă vă treziți adesea că vă lipsește energia dimineața, puțină mișcare vă poate ajuta să vă intrați în ritm (nu vă faceți griji, nu vorbim despre o ședință de cardio în forță la ora 6). O rutină scurtă și ușoară de yoga este grozavă pentru a vă ajuta organismul să treacă de la odihnă la activitate în doar câteva minute – ideal dacă nu vă place să mergeți la sală dimineața. Mai ales ca  aveti nevoie doar de cateva mici echipamente pentru yoga.

Pentru a crea o atmosfera si mai relaxanta, puteti aprinde o lampa de aromaterapie sau folositi betisoare parfumate.

 

Mai mult, efectele sale asupra stării dumneavoastră mentale pot fi uimitoare. Fondatoarea Affordable Yoga & Fitness și experta în yoga Anna Khaude ne spune: „Ne luăm energia din împrejurimi – din natură, din petrecerea timpului în aer liber – iar activitățile pe care le facem ne pot spori energia sau ne-o pot diminua drastic. Yoga funcționează dându-ne un plus de energie și ajutându-ne să facem față situațiilor stresante. Atunci când este practicată dimineața la prima oră, e mai puțin probabil să ne simțim copleșite la ideea de a face față unei noi zile.”

Rutina de dimineață de 5 minute a Annei

The perfect 5-minute morning yoga routine – sun salutation

Dacă nu ați mai făcut yoga, Anna vă recomandă să vă începeți dimineața cu rutina salutării soarelui, cunoscută sub numele de Surya Namaskara. Începând din picioare, ridicați brațele deasupra capului într-o mișcare amplă, trăgând aer în piept în același timp. Aplecați-vă și expirați, înclinându-vă înainte și întinzând picioarele când inspirați. Continuați conform etapelor de mai jos, făcând fiecare mișcare după câte o respirație, oprindu-vă timp de cinci respirații la etapele 5 și 8.

Vă puteți completa rutina cu o scurtă meditație ghidată (LINK: Începeți ziua într-o notă calmă cu aceste idei de meditație). Anna recomandă să încheiem cu acest pas pentru a ne trezi pe deplin mintea și a-i permite organismului să se odihnească, adăugând: „Trezindu-ne corpul la nivel fizic, yoga ne ordonează și ne pregătește mintea înaintea meditației.”

Cuvinte cheie