TOP cele mai sănătoase 9 fructe recomandate de experți a fi consumate zilnic

Dacă locuiți în zone cu acces la produse proaspete, orice alegere de fructe este una sănătoasă, a spus dieteticianul Danielle Crumble Smith pentru Yahoo!news. Cu toate acestea, fiecare fruct are un profil nutrițional și beneficii unice. Iată câteva dintre cele care ar trebui să nu lipsească din nicio dietă.
foto arhivă

Afinele sălbatice

Aceste fructe de pădure conţin fibre şi dau o senzaţie de saţietate pentru mai mult timp. De asemenea, se numără printre fructele cu cel mai mare conținut de antioxidanți, despre care se ştie că previn sau întârzie deteriorarea celulelor.

Studiile arată că afinele sălbatice au beneficii pentru creier şi inimă, conţinând și compuși care luptă împotriva cancerului, spune Danielle Crumble Smith.

Merele

Merele sunt bogate în antioxidanți, în special soiurile de culoare mai închisă, cum ar fi Red Delicious. Acestea au vitamina C și fibre, care se găsesc mai ales în coajă, și pectină, o fibră care acționează ca un prebiotic, pentru a ajuta funcția colonului și digestia. Merele conțin, de asemenea, quercetină, un flavonoid cu proprietăți antioxidante, care, potrivit studiilor, poate reduce riscul de boli cardiovasculare și protejează împotriva alergiilor, deoarece acționează ca un antihistaminic natural.

Portocale

Aceste citrice conțin aproximativ 92% din necesarul zilnic de vitamina C. Sunt o sursă bună de acid folic, un tip de vitamina B care este importantă în timpul sarcinii, dar care poate juca, de asemenea, un rol important şi în prevenirea bolilor cardiovasculare, a infertilității, a accidentului vascular cerebral, a demenței, a cancerului de colon și a bolii Alzheimer.

Grapefruit

Grapefruitul este o sursă bună de vitamina C, pe care organismul o folosește pentru a forma vasele de sânge, cartilajul, mușchii și colagenul din oase. Vitamina C acționează, de asemenea, ca un antioxidant și ajută organismul să absoarbă și să stocheze fierul. Grapefruitul conține, de asemenea, vitamina A, care ajută la susținerea sănătății ochilor și a creșterii celulelor.

Căpșune

Căpșunele sunt bogate în vitamina C, care ajută la susținerea sistemului imunitar. Ele conțin, în plus, mangan, acid folic și potasiu.

Ananas

Ananasul conţine vitaminele C, A, K, fosfor, zinc și calciu. Este bogat în mangan și conține bromelaină, un extract care se găsește în fructele și tulpina ananasului și care are proprietăți antiinflamatorii.

Papaya

Papaya conține vitaminele C, A, E, folat, fibre și un nivel ridicat de antioxidanți, inclusiv licopen.

Prune

Aceste fructe conțin antioxidanți precum antociani și quercetină, care pot reduce riscul de boli de inimă. De asemenea, sunt bogate în fibre, care pot ajuta la reglarea tranzitului intestinal. Prunele au un conținut mai mic de zahăr și un indice glicemic scăzut, ceea ce le face ideale pentru oricine suferă de diabet, rezistență la insulină sau dereglare a glicemiei, mai spune  Danielle Crumble Smith.

Kiwi

Kiwi conțin cantități mari de vitaminele C, E și fibre. Veți obține, de asemenea, o enzimă numită actinidină, care ajută la digestie, și luteină și zeaxantină, doi antioxidanți cu efecte benefice pentru sănătatea ochilor.

La prânz, fructele pot înlocui cafeaua

Fructele pot ajuta la combaterea oboselii de după-amiază. Ele pot înlocui cu succes o ceașcă de cafea. Și pentru că zahărul natural este o sursă sănătoasă de energie, asocierea fructelor cu proteine vă va oferi un impuls similar celui dat de cafea.

Danielle Crumble Smith recomandă totuși prudență pentru persoanele cu diabet, rezistență la insulină sau probleme cu glicemia. În acest caz, fiți atenți la mărimea porțiilor sau încercați să vă asociați zmeura de după-amiază cu o proteină, cum ar fi iaurtul sau brânza.

Smoothie-urile de fructe sunt o modalitate ușoară și accesibilă de a vă obține conținutul zilnic de fructe. Dieteticianul recomandă să le preparați acasă, mai degrabă decât să luați unul de la un smoothie bar sau o băutură preambalată din magazin. Dacă optaţi pentru un suc îmbuteliat, citiţi cu atenție eticheta nutrițională pentru a verifica conținutul de zahăr adăugat.

„Toate fructele concentrate tind să fie foarte bogate în zahăr și nu au nicio proteină care să ajute la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge”, a avertizat Danielle Crumble Smith.

Câte fructe ar trebui consumate pe zi

Porția zilnică recomandată de fructe depinde de mai mulți factori, inclusiv de vârstă, înălțime, sex, greutate și activitate fizică. În general, USDA spune că adulții ar trebui să consume în jur de 2 căni de fructe pe zi.

Iată câteva exemple de ceea ce se consideră o „ceașcă” de fructe: un măr mic; o banană mare; 10 curmale; 20-22 boabe de struguri fără semințe; două-trei fructe de kiwi; o piersică mare; trei prune medii; o. felie de pepene verde. Oricare dintre aceste fructe preferaţi, important este să nu vă lipsească din alimentaţia zilnică.

Cuvinte cheie