Despre insomnie si reciclarea deseurilor …. emotionale Cauze si remedii

Insomnia, lipsa de somn, ne da bataie de cap adesea, in vremuri incerte ca acestea. Ce factori ne influenteaza calitatea somnului? Unii sunt in exteriorul nostru, in mediul ambient, altii sunt chiar mai aproape de noi, in interior. E vorba de gandurile si emotiile pe care le percepem si care ne disturba linistea. Reciclam aceste deseuri psiho-emotionale.

Care sunt FACTORII ce ne „strica” somnul?

Factori exteriori

Calitatea pernei, salteaua, asternutul;

Temperatura  si umiditatea aerului din camera;

Mancarea existenta inca in stomac;

Aparatura din camera –  TV, radio, telefon.

Ce putem face? Ne luam o saltea si o perna de calitate, aerisim camera, evitam mancatul inainte de culcare, reducem utilizarea aparaturii electronice in dormitor, ne culcam aproximativ la aceeasi ora.

 

Factori interiori

Sunt gandurile recurente, care nu ne dau pace si ruleaza pe fundalul mintii, fara incetare.

Este nevoie sa ne relaxam corpul si mintea.

Cum putem face asta? Iata cateva  solutii.

Numara descrescator, lent, de la 100 la 1.

Observa-ti respiratia. Inspira si expira lent.

Vizualizeaza-te intr-un peisaj placut si identifica detaliile care il compun.

Relaxeaza-ti progresiv fiecare parte a corpului, ca intr-o meditatie.

Ridica-te din pat daca tot nu adormi si realizeaza o activitate usoara, care sa te faca sa te simti util. Ai animale de companie? Iesi afara si plimba catelul, pisica. Hraneste pestisorul sau papagalul…

Foloseste remedii naturiste: o cana de ceai de tei, o cana de lapte cald cu miere sau comprimate de valeriana, sunatoare, pasiflora etc. Poti apela la remediul floral Bach de Castan alb (White Chestnut), care combate insomnia cauzata de gandurile recurente.

Daca insomnia persista si iti afecteaza starea de sanatate intr-un mod negativ, apeleaza la un somnolog, pentru a verifica daca exista probleme legate de sistemul respirator, circulator sau nervos.

Ai vazut si tu ca avem la dispozitie numeroase variante prin care putem combate insomnia. Alege-ti una dintre ele, foloseste-o daca nu vine „Ene pe la gene” si astfel te vei bucura de o noapte mai buna!

Cuvinte cheie