Probabil ca nu sunt deloc rare situatiile in care cautam dupa anumite acte si documente prin teancurile de hartii de pe birou si de fiecare data ne promitem ca o sa organizam lucrurile cat mai curand. De cele mai multe ori insa, nu se intampla asa, astfel ca pe spatiul de birou este un haos total, in care productivitatea ne poate fi destul de mult afectata. Desi poate parea greu de crezut, productivitatea poate fi afectata foarte mult de dezordinea de pe spatiul de birou. Spre exemplu, in situatia in care dupa fiecare activitate pe care o desfasuram, trebuie sa petrecem minute in sir pentru a cauta lururile de care avem nevoie pentru urmatoarea, in mod cert nu putem vorbi despre eficienta.
Pentru ca o buna oraganizare a timpului, dar si a spatiului de birou, rezoneaza excelent cu productivitatea, a pregatit pentru tine in acest articol o serie de sfaturi ce iti pot fi de ajutor. Atunci cand vei reusi sa gaseste rapid toate acele lucruri de care ai nevoie, vei putea uita complet de temeri sau eventuale dezamagiri ca nu vei bifa la timp anumite task-uri.
Elimina toate acele lucruri inutile de pe birou
Faptul ca in timp avem tendinta de a depozita pe birou si in sertarele acestuia tot soiul de obiecte si lucruri care nu ne sunt de niciun folos. De aceea, intr-o prima etapa, este absolut esential sa arunci toate acele documente vechi de care nu vei mai avea nevoie, precum si obiecte pe care le-ai tot mutat dintr-un loc intr-altul. Pentru acest lucru insa va trebui sa te asiguri ca nu arunc documente importante, astfel ca o este necesara o sortare foarte atenta, intr-o zi cand timpul iti permite sa faci acest lucru. Astfel pe birou ar trebui sa se regaseasca doar documentele cu care lucrezi, accesoriile indispensabile pentru laptop sau PC, un suport cu instrumentele de scris, precum si o lampa sau o decoratiune care sa dea o nota personala biroului.
Curata in mod regulat biroul
Este foarte important sa te asiguri ca muncesti intotdeuna intr-un mediu cat se poate de curat, iar biroul nu face niciun fel de exceptie de la acest lucru. Beneficiile in ceea ce priveste desfasurarea activitatilor intr-un mediu curat se resimt in special la nivel mental, pentru ca atunci cand totul este curat si miroase proaspat, in mod automat ne simtim mult mai bine si mai dornici sa indeplinim task-uri. Astfel, iti recomandam ca periodic sa apelezi la arsenalul cu produse pentru curatenie si sa indepartezi murdaria ce inevitabil apare pe orice suprafata, nu doar pe cea a biroului. Un spray pentru curatarea biroului, unul pentru indepartarea murdariei de pe monitor, dar si un odorizant sunt in mod cert niste produse care nu ar trebui sa iti lipseasca din acest proces.
Invata sa fii organizat!
Nu in ultimul rand insa, pentru a te putea bucura de un birou curat si bine organizat, unde vei gasi intotdeauna cu usurinta lucrurile de care ai nevoie, este important sa reevaluezi si chiar sa schimbi anumite obiceiuri. Astfel, este esential sa depozitezi mereu lucrurile la locul cuvenit, sa iti delimitezi spatiul cat mai bine si desigur sa pastrezi mereu curatenia, elimiand constant lucrurile de care nu mai ai nevoie.