Pe care dintre aceste 7 mituri alimentare nu-l stiai?

Anumite mituri alimentare in loc sa ne protejeze, mai rau ne fac. Altfel spus, stim despre anumite alimente ca nu sunt prea sanatoase, cand , de fapt, realitatea este alta. Iata o lista cu astfel de false alarme legate de alimentatie.

7 mituri alimentare:

1. Fructele/dulciurile se consuma doar ca desert. Multi nutritionisti nu impartasesc aceasta veche obisnuinta alimentara. Se recomanda servirea fructelor la micul dejun si pe post de gustare de-a lungul zilei. De asemenea, dulciurile ar trebui mancate doar dimineata. Specialistii mai transmit ca dulciurile ar trebuie evitate de la mijlocul zilei.

2. Espresso contine cofeina mai multa decat un latte. Gustul creeaza aceasta opinie eronata. Espresso are un gust mai intens si de aici parerile. Totusi, acest gust nu inseamna si mai multa cofeina decat in latte. Diferenta tine de fapt de cantitatile de zahar si lapte folosite. Concluzie: continutul de cofeina din latte, cappuccino si espresso este identic si depinde doar de soiul si compozitia cafelei.

3. Painea neagra e mai sanatoasa decat cea alba. Valorile calorice ale painii albe si painii negre sunt aproape identice. In consecinta, daca mananci foart emulta paine , te ingrasi. Nu conteaza daca e alba sau neagra. O deosebire , totusi, exista. Ea tine de faina. Painea neagra se prepara din faina de secara si contine mai multe fibre vegetale. In schimb, painea de grau este mai poroasa si se digera mai usor.

4. Glutamatul de natriu este nesanatos. Cunoscut si ca Е621, glutamatul monosodic este unul dintre cei mai raspanditi aditivi alimentari din lume. Se gaseste in cele mai multe produse naturale(ardei, rosii, etc). E621 provoaca activitatea mai intensa a receptorilor gustativi de la nivelul limbii. Ca orice aliment si acest glutamat poate deveni periculos daca e consumat in exces.

5. Uleiul de masline e mai sanatos decat uleiul de floarea-soarelui. Orice ulei alimentar este benefic, daca e consumat in cantitati mici (maximum 30 ml/zi). Aceste uleiuri contin acizi grasi nesaturati, care imbunatatesc colesterolul. Astfel, uleiul poate fi folosit ca un excelent agent profilactic al afectiunilor sistemului cardio-vascular. Inclusiv atat de discutatul ulei de palmier este sanatos. Reputatia acestui ulei tropical a fost stricata de continutul sau ridicat de acid palmitic, care contribuie la cresterea nivelului asa-numitului colesterol rau. In egala masura, insa, el contine si acid oleic, care neutralizeaza posibila nocivitate a acidului palmitic. In concluzie, uleiul de palmier nu influenteaza metabolismul colesterolului.

6. Cartofii si pastele fainoase ingrasa. Depinde cum gatesti aceste alimente. Cartofii contin potasiu, magneziu si fier, deci nu sunt deloc nesanatosi. Totusi, ei ingrasa, daca sunt consumati in exces si preparati intr-un anumit fel. De exemplu, valoarea calorica a cartofilor copti este de 80 kcal/100 g, iar a celor prajiti ajunge pana la 317 kcal/100 g. Aadauga un sos si automat cresti valoarea calorica peste masura. In privinta pastelor, trebuie sa fii si mai atent/a. Taieteii obisnuiti contin aproximativ 114 kcal/100 g. Valoarea calorica a pastelor preparate din soiuri dure de grau este de 230 kcal/100 g. Trebuie sa mai stii ca pastele din grau dur contin multe substante nutritive si folositoare, multa celuloza, mai putin amidon si grasimi, in timp ce macaroanele obisnuite reprezinta doar calorii goale.

7. Zaharul din trestie de zahar este superior zaharului alb. O contine acest tip de zahar microelemente folositoare(cum ar fi potasiu), dar in cantitati mici. Astfel, ar trebui sa consumi foarte mult zafar de trestie ca acestea sa actioneze. Principalul avantaj al zaharului de trestie este faptul ca poate fi consumat in stare nerafinata. Beneficiile acestui produs sunt subiect de discutie intre nutritionisti, pentru ca el contine 97% zaharoza, iar valoarea sa calorica este de aproape 387 kcal/100 grame.

Cuvinte cheie